שומרים על תקשורת פתוחה

בחברת קומטקט הישראלית מפתחים מערכות תקשורת למכלול הכלים הבלתי מאוישים האוויריים. מנכ"ל החברה: בכלים משוטטים חייבים לפתח מערכת תקשורת אמינה במיוחד

אנטנות של קומטקט (צילום: חברת קומטקט)

החברה הישראלית COMMTACT (קומטקט) מספקת מערכות תקשורת לפלטפורמות בלתי מאוישות שמייצרות חברות בארץ ובחו"ל, כולל תקשורת למל"טים שמייצרים בספרד, בהודו, בתאילנד, במדינה בדרום-מזרח אסיה ובמקומות אחרים.

קומטקט, חברה-בת של אירונאוטיקס, מתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק של מערכות תקשורת ועורקי נתונים לכלי טיס בלתי מאוישים. החברה מפתחת את התקשורת בין המטע"ד  שבמל"ט לבין תחנת השליטה ובקרה הקרקעית ומעבירה את הנתונים.

מנכ"ל החברה, שי פלטי, מסר לישראל דיפנס כי ב-80 אחוזים מדגמי הכטמ"מים המיוצרים בישראל (תע"א, אלביט מערכות, אירונאוטיקס, UVISION ואחרות) יש מערכות תקשורות שונות מתוצרת קומטקט.

באחרונה התפתח השוק בחו"ל, ולדוגמה יצרן מל"טים בהודו התקשר עם החברה מיבנה והיא מספקת למל"טים ההודיים את מערכת התקשורת, מותאמת ו'תפורה' לפי דרישות הלקוח. כמו כן, ב-90 אחוזים מהמל"טים המשוטטים (LOITERING) שמייצרים בתעשיות הביטחוניות בארץ מערכות התקשורת הן מתוצרת קומטקט.

המנכ"ל שי פלטי מסביר כי בכלים משוטטים חייבים לפתח מערכת תקשורת אמינה במיוחד, שתיתן לכלי ביצועים מצוינים, אך במחיר סביר, כיוון שבסופו של התהליך קופסת התקשורת, יחד עם המל"ט כולו, מתרסקים על המטרה ו"אינם חוזרים הביתה". ברבים מהכלים המשוטטים ראש הביות (SEEKER) הוא מצלמת וידיאו, והתקשורת היא המסייעת לניהוג ראש הביות אל המטרה.

בקומטקט מפתחים גם מערכות תקשורת והעברת נתונים לרחפנים אזרחיים וצבאיים. הדרישות מרחפנים ומפלטפורמות צבאיים הן תובעניות במיוחד: מערכת התקשורת חייבת להיות מוצפנת, חסינה מתקיפות סייבר ובעלת אמצעים למניעת השתלטות ומניעת הפרעה לשידורים ומניעת אפשרות לחסימתם. לקוח זר הזמין באחרונה בחברה הישראלית מערכת תקשורת לכטמ"מ מיוחד (SNIFFER) העוסק בניטור וזיהוי אב"כ ובאיתור אזורים מוכי אב"כ.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית