יהודי ארה"ב שוב מובילים במספר המתנדבים לצה"ל מחו"ל

משרד הביטחון פרסם את נתוני גיוס מחזור יולי-אוגוסט של תוכניות מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים. מדובר בתוכניות שמטרתן להכין את המתנדבים והעולים לקראת גיוסם לצה"ל

השרה סופה לנדבר וראש האגף הביטחוני-חברתי במשהב"ט עם המתגייסים החדשים (צילום: דנה שרגא, משהב"ט)

השבוע יחל גיוס מחזור יולי-אוגוסט 2017 של תכניות מתנדבי חו"ל-מח"ל ועולים חדשים, תכניות הכנה לקראת גיוס אשר מוביל האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בשיתוף אגף צעירים במשרד העלייה והקליטה. במהלך התכניות עוברים החיילים לעתיד הכנה פיזית ומנטלית לקראת גיוסם לצה"ל, הכוללת בין היתר מסעות, אימונים ומפגשים עם קציני צה"ל, טיולים בכל רחבי הארץ מדרום עד צפון ולרוחבה, מבקרים באתרי מורשת ומסיירים במוזיאונים, פוגשים ומכירים את החברה הישראלית על כל גווניה, משפרים את העברית בשיעורים המועברים ע"י חיילות צה"ל – כל זאת ועוד על מנת ללמוד על צה"ל, על אופי ותנאי השירות בדגש על זכויותיהם כחיילים בודדים, ולהגיע לשירות הצבאי בשלים ומוכנים.
 
ממשרד הביטחון נמסר כי השנה, במחזור יולי-אוגוסט, כ-68 חניכים מכלל המתגייסים מגיעים מארה''ב, וכ-58 מגיעים מצרפת, זאת לאחר כשנתיים בהן הובילה יהדות צרפת את אחוזי הגיוס של מתנדבי חו"ל. כמו כן את התכניות סיימו גם כ- 8 חניכים מבריטניה, כ-5 חניכים מדרום-אפריקה, כ-3 מבלגיה, כ- 3 ממקסיקו, כ-2 מאוסטרליה, כ-2 מקנדה, כ- 1 מאוסטריה ולראשונה- מתנדב יליד מדינת הונדורס ומתנדבת מתאילנד.  
 
בתכניות ההכנה משתתפים חניכים מכ- 12 מדינות, ורובם יתגייסו לצה"ל במהלך אוגוסט הקרוב.
 
לפני כשלוש שנים הושלמה עבודת מטה משותפת לאגף הביטחוני–חברתי במשרד-הביטחון ולצה"ל, להתאמת נושא ההכנות לשירות לאוכלוסיות מתגייסי התפוצות במסגרתה הוחלט על הקמת תכניות הכנה לקראת גיוס לעולים חדשים ולמתנדבי חוץ לארץ (מח"ל). תכניות אלו נמצאו בעלות ערך קריטי להשתלבות בשירות ואף הוגדרו כתנאי לגיוסם של מתנדבי חוץ לארץ.
 
שרת העלייה והקליטה, חה"כ סופה לנדבר בירכה את העולים והמתנדבים מחו"ל עם סיום הקורס וציינה כי "אני מאחלת לכם בשמי ובשם שר הביטחון אביגדור ליברמן שירות נעים ומאתגר! בקרוב אתם- כח המגן שלנו. אני בטוחה שתעשו זאת באותה מוטיבציה שדחפה אתכם להגיע לכאן. הכנו אתכם לקראת השירות הצבאי, נלווה אתכם לאורכו, ונהיה אתכם גם בסיום השירות ובהכנה לחיים האזרחיים. בשם אזרחי מדינת ישראל אני מאחלת לכם בהצלחה בדרככם".
 
אודי דרור ראש החטיבה לגיוס ומסלולים ייחודיים, באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון אמר כי "אנו במשרד הביטחון גאים על קיום תכניות אלה, ומברכים את המתגייסים על ההחלטה לעלות ארצה ולהתנדב לשירות בצה"ל. אנו מקיימים מאמצים רבים לעידוד גיוס יהדות התפוצות והכנתם לקראת שירות משמעותי וקרבי, ושמחים לראות כי בכל שנה ניתן לראות גידול של כ-5% מהשנה הקודמת בגיוס מתנדבי חו"ל ועולים". 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית