הממשלה צפויה לאשר את מדיניות ההזדהות הבטוחה

(וידאו: עומר מירון, לע"מ. סאונד: ניר שרף, לע"מ) - https://www.facebook.com/Netanyahu

"הממשלה תאשר היום את מדיניות ההזדהות הבטוחה", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה היום (א'). 

"הכוונה לתת שירות טוב יותר לאזרח דרך הטלפון, דרך הטלפון הסלולרי, דרך המחשב, בידיעה שמדובר באותו אזרח ולא במישהו אחר. כלומר, יש צורך לתת שירות טוב, נגיש, מהיר לאזרח ולהגן עליו מפני גניבת זהותו, דבר שהופך להיות מאוד נפוץ במדינות העולם. אמצעי ההזדהות המרכזיים הם תעודת זהות חכמה ואמצעים ביומטריים וטכנולוגיים אחרים. האזרח הוא הלקוח, האזרח צריך להיות בטוח, ואנחנו נקדם היום תוכנית לאפשר באמת התפתחות גם בנגישות וגם בבטיחות של האזרח למוסדות השונים".

מדיניות ההזדהות הבטוחה גובשה על ידי יחידת הממונה על היישומים הביומטרים במטה הסייבר. "כדי לעבור מהמצב המצוי כיום למצב העתידי הרצוי של "הזדהות בטוחה", גובשה תכנית מסגרת לאומית להזדהות בטוחה באמצעות מספר אופני זיהוי אלקטרוני ו/או זיהוי ביומטרי מאובטח", נכתב בהצגת המדיניות באתר המטה. 

המהדורה הראשונה של המדיניות הופצה להתייחסות באוגוסט 2015 כאשר המהדורה הסופית אושרה בספטמבר 2016. מאז המדיניות חיכתה לאישור הממשלה. חלק מיישום המדיניות הוא לאפשר לאזרחים לגשת לשירותי ממשל מקוונים מרחוק בדרך בטוחה יותר מהיום. נזכיר כי רשות התקשוב הלאומית הוגדרה גם כרשות לניהול זהויות של מדינת ישראל. מכאן, שלאחר אישור הממשלה, היישום יעבור לרשות התקשוב ליישם את המדיניות בפועל. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית