מטוס נשיאותי ב"מחיר מציאה"

נשיא ארה"ב התלונן שמחיר למטוס נשיאותי חדש יהיה יקר מדי. הפתרון: זוג מטוסי ג'מבו B747 שלא נמסרו ללקוח, חברת תעופה רוסית פושטת רגל 

מטוס ה-AIR FORCE ONE (צילום: AP)

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התלונן לאחרונה שמטוס נשיאותי חדש, או בכינויו AIR FORCE ONE, יעלה יותר מידי כסף. לפיכך חיפש חיל האוויר האמריקני – ומצא – "מציאה": זוג מטוסי בואינג 747 (ג'מבו), שיצאו ממפעלי בואינג אך לא נמסרו ללקוח - חברת תעופה רוסית שפשטה את הרגל.

חיל האוויר האמריקני מסכם בימים אלו את העסקה עם חברת בואינג לרכש שני מטוסי  B747-8. המחיר הנקוב של כל מטוס כזה הוא 386.8 מיליון דולר, אך ברור שחיל האוויר ישלם פחות עבור שני המטוסים שהוזמנו ב-2013 על ידי חברת התעופה הרוסית TRANSAERO שפשטה את רגלה ב-2015. בואינג בנתה את המטוסים, אך לא מסרה ללקוח. חברת התעופה הרוסית הגדולה אירופלוט קלטה את כל צי המטוסים של טראנסאירו, אך סירבה לקנות את שני המטוסים, הניצבים כיום בבסיס לוגיסטי במדבר מוהאבי שבדרום קליפורניה, ומידי פעם מבצעים טיסות תקופתיות.

על מנת להפוך את שני מטוסי הנוסעים הרגילים ל-AIR FORCE ONE  יותקנו בשניהם מערכות תקשורת מתקדמות, אמצעי נגד להגנה על המטוסים, הקשחת גוף המטוס כדי שיוכל לעמוד בקרינה אלקטרו מגנטית בעת פיצוץ גרעיני. כן יוחלפו הציוד, הריהוט ופנים המטוסים, ויותקנו בהם משרדים, חדר ישיבות, מושבים לעובדי הבית הלבן, לאורחים ולעיתונאים, וכמובן מגורים ולשכה לנשיא ארה"ב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית