הקונגרס אישר חקיקה שמסמיכה את ה-DHS במגוון תחומים בהגנה בסייבר

Secretary of Homeland Security John Kelly - United States government work - https://www.flickr.com/photos/dhsgov/34626500561/

הצעות חוק בנושאים כמו אבטחת מידע בתחום התקשורת, עידוד או הטלת חובה על שימוש בתקני סייבר פדרליים על פני הממשלה ותעשיות, ועל אבטחת מידע במכוניות מקושרות הן עם סיכוי קטן של פעולה בטווח הקרוב.

אבל ב-20 ביולי הקונגרס האמריקאי אישר את חוק ביטחון המולדת [Department of Homeland Security Authorization Act] מספר H.R.2825.

החוק כולל, בין היתר, מספר התייחסויות לתחום הסייבר. ראשית הוא מגדיר משרד חדש ב-DHS תחת השם משרד סייבר, תשתיות, ומדיניות חוסן [The Office of Cyber, Infrastructure, and Resilience Policy]. הוא מגדיר עוזר מזכיר, משרד ההגנה בסייבר והתקשורת.

החוק מגדיר "הערכה של איומים, כולל איומים קיברנטיים, על המולדת, כולל על תשתיות קריטיות ועל רשתות אזרחיות פדרליות". הוא מגדיר מגוון תפקידים ומחויבויות של מרכזי היתוך מידע [Fusion Centers] שמפעיל ה-DHS כחלק מרשת ארצית של מרכזים כאלו ללחימה בטרור.

החוק מגדיר הקמת קבוצת עבודה לשיתוף מידע בסייבר בנוגע לאיומים על נמלי ים ותעופה בארה"ב, כולל שיתוף מידע בין נמלים אלו ובין ה-DHS. "לא יאוחר מ -180 יום לאחר מועד חקיקתו של חוק זה, ימציא מזכיר לביטחון הפנים, הפועל באמצעות מנהל המינהל לביטחון התחבורה, תוכנית לשיפור שיתוף מידע מודיעיני עם גופי תחבורה ממלכתיים וממלכתיים, הכוללים את שיטות העבודה המומלצות כדי לוודא שהמידע המשותף הוא מעשי, שימושי, ולא מיותר", נכתב בסעיף 1561.  סעיף 1403 מתייחס לנמלי ים.

איום נוסף שהחוק מגדיר הוא כזה על צינורות נפט וגז. החוק גם מגדיר את ה-DHS כגוף שמבצע חקירות פשע בסייבר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית