PERIMETERX, הנלחמת במתקפות סייבר של בוטים זדוניים, גייסה 23 מיליון דולר

החברה פיתחה מערכת למניעת התקפות סייבר מבוססות בוטים. גיוס ההון ישמש להרחבת הפתרון שלה להגנה מפני הדור הבא של התקפות מבוססות בוטים

מייסדי החברה: עומרי אילוז, עידו ספרותי ואופיר אשכנזי (צילום: יח"צ)

חברת PerimeterX המפתחת טכנולוגיה לאיתור ולחסימה של בוטים זדוניים בענן, בווב ובמובייל, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון B של 23 מיליון דולר. הגיוס ישמש להאצת פיתוח פתרונות האבטחה של החברה. את סבב הגיוס הובילה קרן ההון סיכון קיינן פרטנרס האמריקאית, בהשתתפות המשקיעים הקיימים: קרן ורטקס וקרן Data Collective.

המימון יסייע לחברה בהמשך מגמת ההתרחבות בישראל ובארה"ב. החברה מעסיקה כיום 70 עובדים (40 בישראל, 30 בארה"ב) וצפויה להכפיל את גודלה בשנה הקרובה. החברה מתכוונת להשתמש במימון בעיקר בכדי להרחיב את סל הפתרונות שלה. כבר עתה מערכות החברה מנתחות מיליארדי אירועים ביום וחוסמות מאות מיליוני התקפות מבוססות בוטים מדי יום.

"הדור הבא של מתקפות סייבר מבוססות בוטים מאיים על האמינות של רשת האינטרנט בכלל ובפרט על כל ארגון אשר פועל און ליין. התקפות אלה מנצלות את יכולתם של בוטים לדמות כמות גדולה של משתמשים אנושיים ודרך זה לתקוף עסקים ואפילו את המערכת הפוליטית דרך הפצה של Fake News", אומר עומרי אילוז, מנכ"ל ומייסד PerimeterX. "באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית (AI)  פורצת דרך ו- Machine Learning, הפלטפורמה של PerimeterX נבנתה כך שהיא מכוונת לבעיה זו בדיוק  - מזהה וחוסמת פעילות זו בזמן אמיתי ובכל היקף אפשרי".

התקפות מודרניות מבוססות בוטים נעשות על מנת לתקוף ולפגוע בארגונים בכמה  וקטורים כגון: השתלטות על חשבונות (ATO), איסוף מידע מאתרים (Scraping), גניבת מידע רגיש, הונאות אינטרנט ועוד. התקפות מתוחכמות אלה מצליחות לגבור על כלי הגנה מסורתיים כגון Web Application Firewalls.

"מתקפות בוטים זדוניות פוגעות בשורה התחתונה של החברות ופוגעות באמון הלקוחות בחברות והמוניטין שלהן״ אומר ג'וידיפ בהטצ'רייה, שותף בקיינן פרטנרס, שהצטרף למועצת המנהלים של החברה. "הטכנולוגיה של PerimeterX לא רק עוצרת את ההתקפות הללו בזמן אמת אלא גם מסוגלות לעשות זאת  בהיקפי ענק".

על מנת לבצע הפרדה בין פעילות של בוטים במערכת לבין פעילות לגיטימית של  משתמש אנושי, PerimeterX משתמשת בכלי בינה מלאכותית (AI) ו- Machine Learning על מנת לזהות התנהגויות שאינן תואמות להתנהגות של גורם אנושי. לדוגמה, מיקום סמן העכבר ישירות על כפתור בדף האתר, לעומת הזזת הסמן על הדף עד להגעתו לכפתור, גלילה למעלה ולמטה ועוד. ככל שמערכות החברה מזהות יותר ויותר התנהגויות אנושיות בדפי האינטרנט, כך היא בונה מודלים מתקדמים יותר לזיהוי התנהגות לא אנושית.

יכולת למידה זו, בזמן אמת, מאפשרת למערכות החברה לזהות בצורה מדויקת יותר התנהגות שאינה אנושית בעמודי האינטרנט ולמנוע התקפות מתוחכמות מסוגים שונים. המערכות של PerimeterX מתחברות באופן ישיר לרכיבים שונים בתשתיות הטכנולוגיות הקיימות של לקוחות החברה, ובכך מאפשרות קבלה וניתוח של מידע התנהגותי של גולשים בזמן אמיתי, בגמישות מירבית ובזמן הטמעה קצר מאוד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית