פיתוח משותף ישראלי-הודי של מערכת הגנה מפני טילים שתוצב מול סין ופקיסטן

כלי תקשורת בהודו מדווחים כי ישראל תסייע לארגון המו"פ של ממשלת הודו בפיתוח מערכת הגנה אווירית בהודו. הכוונה היא להציב בעתיד חמישה גדודי הגנה אווירית בגבולות המדינה

גבול הודו-פקיסטן (צילום: AP)

ישראל תהיה שותפה לארגון המו"פ של ממשלת הודו בפיתוח מערכת הגנה מפני טילים בהודו. בסוף השבוע נחתם מזכר הבנה בין ארגון המו"פ  DRDO לבין צבא הודו להקמת גדוד אחד של טילי קרקע-אוויר לטווח בינוני (MRSAM), וצבא הודו מתכנן בעתיד חמישה גדודים להגנה אווירית, שיוצבו מול גבולות סין ופקיסטן.

העיתון 'טיימס אוף אינדיה' ו-INDIAN DEFENSE NEWS מדווחים כי מדובר במערכת הגנ"א שהיא דגם קרקעי של מערכת ברק-8 תוצרת התעשייה האווירית, שנועדה במקורה להגנת כלי שיט. המערכת עבור הודו תפותח בשת"פ התע"א וארגון המו"פ ההודי. ביולי שעבר, כותבים שני העיתונים, ביצעו התעשייה האווירית ו-DRDO ניסויי ירי של הטילים במטווח בחוף אודישה בהודו. הטיל יירט בהצלחה מטרות אוויר ניידות בשלושה ניסויי ירי.

עוד נמסר כי המערכת שישראל תהיה שותפה בפיתוחה, מסוגלת ליירט ולהשמיד טילים בליסטיים, מטוסים, מסוקים, כטמ"מים, מטוסי תצפית ומטוסי ביון מסוג AWACS. המערכת פועלת בכל מזג אוויר, היא ניידת, ויש לה יכולת ליירט כמה מטרות במקביל בטווח של 50 ק"מ. כל סוללה כוללת מערכת פיקוד ושליטה, מכ"ם עיקוב, טילים ומשגרים ניידים. בחמישה הגדודים המתוכננים בהודו יהיו 60 טילים. בראשית השנה אישרה ועדת הביטחון של ממשלת הודו, בראשותו של ראש הממשלה נירנדרה מודי את רכש מערכות הגנ"א MRSAM לצבא הודו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית