גרמניה הקפיאה עסקאות נשק עם טורקיה; פרסמה אזהרת מסע

המתיחות בין גרמניה לטורקיה עולה מדרגה לאחר שגרמניה הודיעה על הקפאת עסקאות הנשק הנוכחיות והעתידיות עם טורקיה. בנוסף, גרמניה פרסמה אזהרת מסע לטורקיה - דווקא בשיא עונת התיירות בקיץ

גרמניה הקפיאה עסקאות נשק עם טורקיה; פרסמה אזהרת מסע

נשיא טורקיה ארדואן וקנצלרית גרמניה מרקל בוועידת G20 האחרונה (צילום: AP)

גרמניה הקפיאה את כל משלוחי הנשק, הנוכחיים והעתידיים, לטורקיה, ואף פרסמה אזהרת מסע למדינה זו בשיאה של עונת התיירות הקייצית. בנוסף, הזהירה גרמניה שתבדוק היטב את ערבויות המדינה להשקעות בטורקיה. הסיבה: מעצרם באיסטנבול של כמה פעילי זכויות אדם, לפחות אחד מהם אזרחי גרמני. יש לציין כי התיירות הנכנסת מגרמניה מהווה 15 אחוז מההכנסות השנתיות מתיירות בטורקיה - החלטה שתהווה מכה לתחום.

העיתונים הגרמני 'בילד' והטורקי 'הורייט' מסרו, כי שר האוצר הגרמני, וולפגנג שויבלה, השווה את המשטר בטורקיה לזה שהיה במזרח גרמניה. "טורקיה עוצרת בני אדם ללא סיבה וללא הענקת סיוע קונסולרי לעצורים", אמר שויבלה, ואילו פטר אלטמייר, יד ימינה של הקנצלרית אנגלה מרקל, הוסיף כי ברלין תלחץ על האיחוד האירופי בבריסל להקפיא סכום של 4.5 מיליארד יורו, שהיו מיועדים לטורקיה עד שנת 2020. מנגד, שר החוץ הטורקי אמר בתגובה כי גרמניה מפעילה "סטנדרטים כפולים" בכל הנוגע לטורקיה וכי על שתי המדינות לפעול על מנת לפתור את המשבר למען מערכת היחסים לטווח הארוך.

יחסי גרמניה-טורקיה הורעו מאז ניסיון ההפיכה שבוצע בטורקיה ב-2016, וכבר אז הקפיאה גרמניה 11 משלוחים של אקדחים, תחמושת וחלקים של כלי נשק שונים.

אולי יעניין אותך גם