הקונגרס האמריקאי אישר תקציב ביטחון כולל עזרה לישראל בהגנה בפני טילים ומנהרות

הצעת החוק של תקציב הביטחון האמריקאי שעברה את הקונגרס מכילה עזרה לישראל בהיקף של כ-600 מליוני דולרים עבור הגנה אווירית והתמודדות עם מנהרות. זאת, בנוסף לסיוע החוץ השנתי שמקבלת ישראל 

מאת NatanFlayer - נוצר על ידי מעלה היצירה, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=15379992

הקונגרס אישר הצעת חוק H.R.2810 בשם "חוק ההסמכה הלאומי לביטחון לשנת הכספים 2018" בהיקף כולל של 695 מיליארדי דולרים. הצעת החוק כוללת גם עזרה לישראל בסך כ-600 מליוני דולרים לפיתוח פתרונות ללחימה בתת קרקע ובפיתוח מערכות הגנה אווירית.

במסגרת ההצעה, יוקצה סכום של עד 92 מליוני דולרים לפיתוח כיפת ברזל למטרת ייצור משותף בארה"ב. תקציב של 221.5 מליוני דולרים יוקצו לשרביט קסמים. מתוכו, לא יותר מ-120 מליוני דולרים יוקצו לרכישת חלקי מערכת בארה"ב. תקציב של 287.3 מליוני דולרים יוקצה למערכת החץ, כולל חץ 3. לא יותר מ-120 מליוני דולרים יוקצו לרכש חלקי מערכת.

על פי ההסכם, לא פחות מ-50 אחוזים מהייצור של מערכות החץ ושרביט קסמים יבוצע בארה"ב. לא יותר מ-105 מליוני דולרים יוקצו לניסוי של החץ 3 על ידי סוכנות ה-MDA (ככל הנראה מדובר על הניסויים הצפויים באלסקה).

הצעת החוק כוללת גם סעיף שמגדיר שכל הסכם עתידי עם רוסיה לגבי סוריה יחייב לחשוף את ההסכמות לגבי נוכחות כוחות איראנים בגבול סוריה-ישראל.

בתחום המנהרות הצעת החוק מאריכה את שיתוף הפעולה סביב פתרונות לתת קרקע עד סוף 2020. מדובר בסעיף שקיים בתקציב הביטחון האמריקאי כבר מ-2016. מדובר בתקציב של עד 25 מליוני דולרים בשנה שמוקצה לנושא. בתיאוריה ארה"ב וישראל תיכננו 17 פרויקטים משותפים בהקשר זה, אבל נכון לאפריל-2016, לא בוצע שימוש בסעיף זה. (מקור: dtic.mil).  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית