הקבינט: גלאי המתכות בהר הבית יישארו; המשטרה תחליט על המשך הפעילות

חברי הקבינט המדיני-ביטחוני החליטו שגלאי המתכת בכניסה להר הבית יישארו על כנם. עוד הוחלט להסמיך את המשטרה "לקבל כל החלטה על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים"

הקבינט: גלאי המתכות בהר הבית יישארו; המשטרה תחליט על המשך הפעילות

הר הבית בירושלים (צילום: AP)

מתיחות לקראת תפילות יום השישי בירושלים: בשעות הלילה נודע כי הקבינט המדיני-ביטחוני החליט להותיר את גלאי המתכות בכניסה להר הבית. על פי החלטת הקבינט - המשטרה מוסמכת לקבל כל החלטה "על מנת להבטיח את הגישה החופשית למקומות הקדושים, תוך שמירה על הביטחון והסדר הציבורי", לשון הודעת הקבינט. כזכור, אתמול התפרעו מאות מתפללים מוסלמים באזור העיר העתיקה במחאה על הצבת גלאי המתכת (מגנומטרים) בכניסה להר הבית בעקבות הפיגוע הקטלני במקום בשבוע שעבר.

עוד נכתב בהודעת הקבינט כי "ישראל מחויבת לשמור על הסטטוס קוו בהר הבית וחופש הגישה למקומות הקדושים. ישראל מחויבת לשמור על הביטחון של כל המתפללים והמבקרים בהר הבית".

כאמור, אתמול נפצעו עשרות בני אדם במהלך עימותים בין מתפללים לכוחות הביטחון באזור שער האריות. המתפללים מוחים על הצבת המגנומטרים בטענה כי מדובר בהפרה של הסטטוס קוו. בשטחי יהודה ושומרון כבר קוראים להגפנות המוניות במהלך היום בתגובה לנושא. דובר צה"ל הודיע אתמול כי חמישה גדודים ישמשו ככוח תגבור, במידת הצורך.

אולי יעניין אותך גם