מגעים בין ישראל לסעודיה סביב הר הבית?

"בניגוד למה שהופיע בתקשורת, ההסכם על פתיחתו מחדש של הר הבית למתפללים ותיירים, הגיע לאחר התערבות מלך סעודיה באמצעות צד שלישי (ארה"ב)", כך לפי פרסום זר

By Andrew Shiva / Wikipedia, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=30066666

האתר elaph.com מפרסם היום (ג') כי בין ריאד לירושלים יש מגעים על הפעילות בהר הבית. בישראל לא מתייחסים לדיווח.

"בניגוד למה שהופיע בתקשורת, ההסכם על פתיחתו מחדש של הר הבית למתפללים ותיירים, הגיע לאחר התערבות מלך סעודיה באמצעות צד שלישי (ארה"ב). כך לפי מקור של אתר 'אלף'. המקור הוסיף כי נתניהו התחייב לסעודיה דרך ארצות הברית לא לגעת בסטטוס-קוו בקמפוס", נכתב בכתבה.

"הנושא של מכונות לזיהוי מתכות הפך להיות רגיל במקומות הקדושים בגלל הטרור אשר פוגע ללא אפליה ברוב המקומות הקדושים לדתות השונות. נתניהו קרא לשר החוץ הסעודי לבקר במסגד אל-אקצא ולראות את המצב בשטח ולא קיבל תשובה להזמנה.

"המקור הוסיף כי ירדן מקיימת מגעים [עם ישראל], אך המקור אמר כי נתניהו הביע את מורת רוחו בפני מלך ירדן בנוגע לדבריו של ראש הפרלמנט הירדני סביב הפעולה באל-אקצה ואמר כי האמירה הייתה חסרת אחריות.

"ראוי לציין בהקשר זה, כי אין זו הפעם הראשונה שהממלכה מתערבת כדי להציל את הפלסטינים ואת העניין הפלסטיני. ב-1982 התערב המלך פאחד בן עבד אל-עזיז עם רונלד רייגן באופן אישי והציל את שאר ההתנגדות הפלסטינית בלבנון ואפשר את העברתו של יאסר ערפאת בבטחה מבירות לתוניסיה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית