דיווח: גרמניה דחתה את החתימה על מזכר ההבנות לרכישת הצוללות

על פי פרסום בעיתון "ידיעות אחרונות" ממשלת גרמניה דחתה את החתימה על מזכר ההבנו לסיכום העסקה, שאמורה הייתה להתקיים בשבוע הבא. הרקע, ככל הנראה, ההתפתחויות בחקירת החשד לשחיתות במגעים בעסקת הצוללות בין ישראל לגרמניה

דיווח: גרמניה דחתה את החתימה על מזכר ההבנות לרכישת הצוללות

צילום: דו"צ

ממשלת גרמניה דחתה את מועד החתימה על מזכר הבנות למכירת שלוש הצוללות לישראל, שנועד להתקיים בשבוע הבא - כך מפרסם העיתון "ידיעות אחרונות". על פי הפרסום, דחיית החתימה מגיעה בעקבות ההתפתחויות בחקירת החשד לשחיתות במהלך המגעים על העסקה.
 
כזכור, לפני כשבועיים דיווח העיתון הגרמני "דר שפיגל" כי המועצה לביטחון לאומי בגרמניה אישרה את הסכם מכירת הצוללות לישראל, אולם, כך על פי הפרסום בגרמניה, לחוזה הוכנס סעיף בו נקבע כי אם תתברר שבוצעה שחיתות בתהליך - לגרמניה שמורה הזכות לבטל את העסקה.
 
כאמור, אתמול התגלה כי מיקי גנור, מי שתפקד כנציגה של תאגיד "טיסנקורפ" הגרמני בישראל במהלך המגעים בעסקת הרכישה, מנהל משא ומתן מתקדם עם המשטרה על מנת להפוך לעד מדינה בפרשה, המכונה "פרשת 3000". גנור חשוד בעבירות של מרמה, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע פשע.
 
בשבוע שעבר נעצרו לחקירה מספר בכירים, ביניהם מפקד חיל הים לשעבר האלוף (מיל') אליעזר (צ'ייני) מרום ומקורבו של ראש הממשלה עו"ד דוד שמרון. אחד החשודים המרכזיים בתיק ומי שמעצרו הוארך שוב אתמול הוא אבריאל בר יוסף, מי שכיהן בעברו כממלא מקום המטה לביטחון לאומי.