אוסטרליה רוצה הגנה בפני טילים

לפי הפרסומים האוסטרלים מוטרדים בעיקר מטילי שיוט או טילים בליסטיים שנורים מצוללות וכן מטילאות טווח קצר שיכולה לפגוע בכוחות הפרוסים שלהם

facebook.com/malcolmturnbull

אוסטרליה תתקדם בתכנית הגנה מפני טילים כדי להגן על כוחותיה, אך מערכת ה-THAAD של ארה"ב אינה מתאימה, אמר ראש הממשלה מלקולם טרנבול. כך לפי bloomberg.com.

"מערכת ה-THAAD, שהוזכרה בתדרוך האחרון "לא ממש מתאימה למצב שלנו", אמר טרנבול לכתבים בפסגת קבוצת ה-20 בתחילת החודש. "אנחנו מפתחים הגנות בפני טילים. ההתמקדות היא בהגנה על כוחותינו הן בים והן על הקרקע - הכוחות הפרוסים שלנו בשטח".

המטרה: (גם) ייצוא ביטחוני

שר התעשייה הביטחונית, כריסטופר פיין, אמר לאתר smh.com.au כי הוא רוצה שאוסטרליה תהפוך ליצואנית נשק גדולה, לצד בריטניה, צרפת וגרמניה ותשתמש ביצוא כדי לבסס קשרים עם מדינות באזורים כמו המזרח התיכון. המטרה השאפתנית, שתוארה בראיון עם פיירפקס מדיה, פירושו שאוסטרליה לא רק בונה אלא גם מעצבת חומרה צבאית גדולה, כגון ספינות מלחמה ימיות וצוללות.

פיין אומר כי ניתן להשתמש ביצוא כזה כדי לחזק את הקשרים הצבאיים עם מדינות מפתח במזרח התיכון כמו איחוד האמירויות הערביות, שעמן יש לאוסטרליה אינטרסים כגון המאבק נגד המדינה האסלאמית ואיזון הכוח הגובר של איראן באזור.

כדי להצליח בכך, פיין רוצה להשתמש ב -200 מיליארדי הדולרים בכסף שהממשלה התחייבה לרכישות ביטחוניות במהלך תשע השנים הקרובות, כדי לבנות תעשייה מקומית "שתעצב בסופו של דבר, תבנה ותייצא ספינות, כלי רכב, טילים, וכל מה שיש לנו מומחיות בו".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית