הכרזה על הקמת פיקוד סייבר צבאי אמריקאי צפויה בשבועות הקרובים

National Security Agency and United States Navy - https://en.wikipedia.org/wiki/File:Admiral_Michael_S._Rogers,_USN.jpg

לאחר חודשים של עיכוב, ממשל טראמפ השלים תוכניות לחדש את הפיקוד הצבאי של הסייבר בתקווה להגביר את היכולת של אמריקה לנהל מערכה קיברנטית. על פי התוכניות, פיקוד הסייבר האמריקני יפוצל בסופו של דבר מסוכנות הביטחון הלאומי.

גורמים רשמיים אומרים כי הם מצפים להחלטה והכרזה בשבועות הקרובים.

המטרה, הם אמרו, היא להעניק לפיקוד הסייבר האמריקאי יותר אוטונומיה, לשחרר אותו מכל האילוצים הנובעים מעבודתו לצד ה- NSA, האחראי על ניטור ואיסוף של נתונים טלפוניים, אינטרנט ונתונים מודיעיניים אחרים מרחבי העולם - אחריות שיכולה לפעמים להתנגש עם פעולות צבאיות נגד כוחות האויב.

"כרגע אני חושב שזה בלתי נמנע, אבל זה על מסלול גלישה איטי מאוד", אמר ג 'ים לואיס, מומחה אבטחת מידע במרכז ללימודים אסטרטגיים ובינלאומיים. אבל, הוסיף, "ישות חדשה לא תוכל לשכפל את יכולות ה- NSA ". ל-NSA יש 300 מתמטיקאים מהמובילים במדינה "ומחשב על ענק", אמר לואיס. "דברים כאלה קשה לשכפל".

התקציב המוצע שלו לשנה הבאה הוא 647 מיליון דולר. רוג 'רס אמר בקונגרס בחודש מאי שתקציב זה מייצג גידול של 16 אחוזים על התקציב של השנה כדי לכסות את העלויות הכרוכות בבניית הכוח הקיברנטי, לחימה בדאעש והפיכתו לפיקוד עצמאי. על פי התוכנית החדשה המגובשת בין הפנטגון לבית הלבן, גורמים אמרו כי סגן אלוף ויליאם מייוויל יהיה מועמד להוביל את פיקוד הסייבר. המנהיגות של ה- NSA יכולה להיות מועברת לאזרח.

מקור: usnews.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית