דיווח: מו"מ בין רוסיה למצרים על הקמת מפעל טנקי T-90 במצרים

האם מצרים תחליף את טנקי האברהמס האמריקאים בטנקי T-90 רוסיים? לפי דיווחים בתקשורת הרוסית מתקיים מו"מ בנושא

בהמשך לדיווחים קודמים בנושא, אתר rbc.ru מגלה כי מתקיים מו"מ בין מצרים לרוסיה בדבר הקמת מפעל להרכבת טנקי T-90S במצרים. את המפעל תקים חברת "UralVagonZavod" הרוסית. דיווח נוסף באתר andrei-bt.livejournal.com.

דיווחים נוספים מצביעים על מכירה אפשרית של טנקים מסוג זה להודו (ככל הנראה שדרוג של 1000 טנקים קיימים), ויאטנם (64), עירק (73), כווית (164). דיווח נוסף מצביע על הקמת מפעל שדרוגים דומה באלג'יריה.

למרות הדיווחים, יש לקחת בחשבון שני מרכיבים בטענה. ראשון - במצרים יש קו הרכבה של טנקי אברהמס אמריקאים. האם מצרים תנהל שני קווי אספקה לשיריון שלה? אחד לטנק אמריקאי ושני לרוסי? ההסתברות נמוכה, בעיקר בתנאי לחימה. כלומר, אם אכן מצרים תקים מפעל להרכבת ה-T-90 היא תוותר על האברהמס. מדובר במעבר לאמל"ח חדש בשיריון, שההסתברות שלו נמוכה. סביר להניח שהאמריקאים יתנגדו אם אכן יתגבש הסכם רציני.

מרכיב שני הוא יכולת ייצור הטנקים האמיתית של הרוסים. על פי הדיווח מדובר באספקה של עשרות או מאות טנקים בשנה ללקוחות ייצוא. זאת, לצד הקמת תשתית ייצור של טנק הארמטה החדש לצבא הרוסי, הליך שעדיין לא רואים הוכחות בשטח לקיומו. האם התעשייה הרוסית מסוגלת לייצר כמויות כאלו של טנקים או חלקים לטנקים במקרה של מפעל במצרים? זו שאלה פתוחה.

אולי יעניין אותך גם