חיה"א הישראלי: "מטוסי קרב וטילים מונחים – מדור 5, מסוקים ומטוס תדלוק חדשים"

בישראל פועלים על מנת לבצר את מעמדה כמעצמה האווירית המובילה במזרח התיכון – כשאיראן מוצבת כאיוב העיקרי

צילום: AP

ישראל מבצרת את מעמדה כמעצמה האווירית מספר 1 במזרח התיכון, רוכשת מטוסי קרב דור 5, מסוקים חדשים, מטוס תדלוק חדש וטילים מונחים דור 5, המסוגלים להביס מערכות להגנה אקטיבית על טנקים.

המגזינים MILITARY TECH  ו'אוויישן וויק' סוקרים את ההתפתחויות בחיל האוויר הישראלי וכותבים כי החיל רואה באיראן את אויבו העיקרי, ופיתוח חיל האוויר נועד לסמן לאיראן שלא לחדש את תכניתה הגרעינית.

מכאן רכש של 50 מטוסי  F-35 חמקנים, שנועדו לחדור למרחב האווירי האיראני. "אוויישן וויק" כותב עוד כי התעשיות הביטחוניות משדרגות ומשפרות את המל"טים הגדולים מדגמי הרמס 900 ו-HERON TP כך שיוכלו לפעול בסביבה של מערכות הגנ"א מתקדמות.

ישראל זקוקה למסוקי תובלה חדשים, ואלו יהיו CH-47 CHINOOK  או  CH-53 KING STALION. אלה נחוצים כדי לחלץ טייסים שנטשו מאת מטוסיהם רחוק מאוד מהארץ וכן להטסת כוחות מיוחדים.

בתחום הטילים, הטיל החדיש ביותר הוא SPIKE LR2. במקור נועדו טילי 'ספייק' להיות טילי נ"ט, אולם הטיל התפתח ומסוגל בגרסותיו המתקדמות לתקוף מגוון גדול של מטרות קרקע. דגמים של טיל זה נמכרו לבריטניה ולקוריאה הדרומית.

ה'ספייק 'החדש מתואר על ידי רפאל כטיל דור 5, שמסוגל להביס  מערכות הגנ"א מתקדמות, כולל  מערכות הגנה של טנקים. בדגם החדיש יש שילוב של הדמייה צבעונית תרמית ו-HIGH DEFINITION המאפשר לו לקוף מטרות מורכבות ביותר. בטיל יש שימוש באינטליגנציה מלאכותית למעקב אחר מטרות 'מסובכות'.

כן הוגדלה ב-30 אחוזים יכולת החדירה של שריון טנקים ותקיפת הטנק בזווית של 70 מעלות כדי שלא להיחשף למכ"ם הנמצא במערכות הגנה אקטיבית של טנקים ורק"ם. ל'ספייק' החדש יש גם רש"קים מיוחדים להשמדת בונקרים וביצורים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית