המשטרה תפסה רשת אתרים לפרסום מודעות שירותי מין

bigstockphoto.com
פרקליטות מחוז ת"א (פלילי) הגישה לפני זמן קצר כתב אישום לביהמ"ש המחוזי בעיר נגד נינה פירשט (58), אולג פירשט (38), אינה פירשט (36), אלכסנדר לוסקוטוב (43), אורן פסו (45) ודניאל לדרמן דורון (76), הכולל את העבירות הבאות, כל נאשם על פי המיוחס לו בכתב האישום: סרסרות, פרסום שירותי זנות, ניסיון לפרסם שירותי זנות, ניסיון להביא אדם לידי עיסוק בזנות, רישום כוזב במסמכי תאגיד, הלבנת הון, עבירות מס, שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראייה
 
על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד לילך שלום, נינה פירשט היא אימו של אולג פירשט. אולג ואינה פירשט נשואים זה לזו. בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, הייתה נינה בת זוגו של דניאל לדרמן דורון, אשר היה בעליה של חברת מד"ן פרסום ושיווק בע"מ, שניהלה את אתר האינטרנט olsex.co.il (אולסקס) עד מרץ 2011 והיה בעלים של חברת אלף בית מד"ן בע"מ עד נובמבר 2016. לוסקוטוב הוא מתכנת מחשבים במקצועו. פסו הוא בעל חברת "לוח מדיה פרסומון" ובתקופה הרלוונטית שימש כסוכן פרסום לאתרי אינטרנט שונים ולעיתונות הכתובה.
 
על פי האישום הראשון, אולסקס הוא אתר אינטרנט המפרסם מודעות המציעות שירותי זנות בתשלום, במדורים שונים ותחת כותרות שונות דוגמת "דירות דיסקרטיות", "מסג' מקצועי", "שיחות למבוגרים", "שירותי ליווי", "קשר דיסקרטי", "מסז' מפנק", "עיסוי ארוטי", "גאווה", "ספא/סאונה" ועוד. לאתר אולסקס 3 אתרים נוספים, הקשורים אליו ומהווים "אתרי מראה" המגדילים תפוצת הפרסום של שירותי הזנות תחת השמות  4min.co.il, me4u.co.il,   sexy1.co.il.
 
עד ל- 28.3.11, היו נינה ודניאל בעלים של אולסקס ומנהליו באמצעות חברת מד"ן פרסום ושיווק בע"מ. ב- 28.3.11, תוקן חוק העונשין בחקיקת עבירת "איסור פרסום שירותי זנות" האוסר על פרסום הצעות לשירותי מין מכל מין וסוג.
 
החל מ-28.3.11 ועד נובמבר 2016 (התקופה) ניהלה נינה את אולסקס ואת האתרים הנוספים לשם פרסום שירותי זנות, והוא היה מקור הכנסתה העיקרי. במהלך השנים 2016-2015 (התקופה המאוחרת) ניהלו נאשמים אולג ואינה, יחד עם נינה, את אולסקס והאתרים הנוספים לשם פרסום שירותי זנות. החל ממרץ 2016 היה הפרסום מקור הכנסתו העיקרי של אולג. 
 
במהלך התקופה, שימש לוסקוטוב כמתכנת ומעצב אולסקס והאתרים הנוספים. לוסקוטוב בנה את אתר אולסקס, יצר חשבון מנהל (admin) לנינה לתפעול האתר והאתרים הנוספים. לאחר תיקון החוק, ביקשה נינה מלוסקוטוב להעביר את האתר לשרת אחר הנמצא בחו"ל. נינה, בעצמה או באמצעות אחר, רשמה את האתר בכזב, על שם אחר, הגם שלא היה בעליו. בהמשך רשמה את האתר, בכזב, על שם אישה אחרת, שזהותה אינה ידועה, ותוך רישום כוזב של איש קשר שמקום מגוריו באוקראינה. כל זאת עשתה נינה במטרה להסתיר ולהסוות את פעילות האתר בארץ ואת הבעלות וניהול האתר על ידה ובתקופה המאוחרת על ידי השלושה- נינה, אולג ואינה.
 
לבקשת נינה, ועל מנת להרחיב ולהגדיל את היקף פרסום שירותי המין, בנה לוסקוטוב את האתרים הנוספים, כ"אתרי מראה" לאולסקס. גם אתרים אלו נרשמו בכזב על שמות בעלים פיקטיביים, במטרה להסתיר ולהסוות את פעילות האתר בארץ ואת בעלות וניהול האתר על ידי נינה ובתקופה המאוחרת על ידי נינה, אולג ואינה. במהלך התקופה והתקופה המאוחרת, היו נינה, אולג ואינה אחראים על התכנים האסורים המציעים שירותי זנות באולסקס והאתרים הנוספים. לשלושה היתה גישה ישירה לאולסקס ולאתרים הנוספים באופן שאפשר להם לבצע שינויים באתר ובאתרים הנוספים. במהלך התקופה והתקופה המאוחרת, פרסמו השלושה מאות מודעות - כשמונים מודעות בחודש - המציעות שירותי זנות של לקוחותיהם, רובן נשים המספקות מין בתשלום, וחלקם סרסורים בעלי בתי בושת באולסקס ובאתרים הנוספים.
 
לבקשת השלושה, יצר לוסקוטוב מאגר תמונות עירום חושפניות ופרובוקטיביות, לשם פרסום שירותי הזנות. לוסקוטוב העלה למאגר תמונות שונות שחלקן נשלחו על ידי השלושה וחלקן מצא באינטרנט. לוסקוטוב טשטש באמצעות פוטושופ את פני הנשים בתמונות, לבקשת השלושה. בנוסף, במהלך התקופה והתקופה המאוחרת, היו השלושה אחראים על תכני המודעות והתאמת תמונות של נשים המציעות לספק שירותי זנות, והכל בתיאום עם הלקוחות. כך למשל פרסמו השלושה מודעות שתוכנן - "אירוח פרטי ודיסקרטי בחיפה, בחיפה!!! פרטי ודיסקרטי!!! לפני שאתה עובר למודעה הבאה תזכור!!! ברמה שלי אין לי מתחרות, אצלי אתה תרגיש מלך. אני ליברלית לחלוטין, מלכת החריגים, שחקנית פורנו"; "פרטי איכותי ודסקרטי מאוד, תמונות 100% אמיתיות, לבד... לבד... מה שאתה רואה זה מה שאתה מקבל. מחכה לך בדירתי הפרטית, הנקייה והמפוארת לעיסוי מפנק, בשיא הכייף והסובלנות, אז אל תיתן לי לחכות...". השלושה אף הגדילו לעשות בכך שאפשרו לצרכנים של תעשיית הזנות לפרסם באתר "חוות דעת" על השירות אותו צרכו.
 
במהלך התקופה, דרשה נינה עבור השימוש באתרים ופרסום מודעות שירותי המין האסורים, סכומים שנעו בין 400 ל-800 עבור פרסום מודעה לתקופה של חודש. במקרים מסוימים ובהמשך התקופה, כאשר העלתה נינה את מחיר המודעות וכן כאשר התבקשה לקדם את המודעות באופן בולט יותר על פני אחרות, גבתה סכומים שנעו בין 1,200 ועד 2,000 ₪ עבור פרסום מודעה לתקופה של חודש. נינה קיבלה את התשלום עבור המודעות, בידיעה כי מדובר בדמי אתנן עבור שירותי מין. את דמי האתנן, גבתה ישירות מהעוסקים בזנות, במזומן בלבד וזאת במטרה להסתיר ולהסוות את מקור הכסף ואת בעלותה בו. בחלק מהמקרים קיבלה את האתנן עבור הפרסום האסור במפגש ישיר עם הנשים במקום בו סיפקו שירותי זנות, לעיתים באמצעות שליחים ובחלק מהמקרים דרך בנק הדואר. במהלך התקופה המאוחרת, היה אולג אחראי על איסוף דמי האתנן עבור הפרסום האסור באולסקס ובאתרים הנוספים. אולג גבה את האתנן מהמפרסמים שהיו נשים שסיפקו שירותי זנות, מכל רחבי הארץ, ובחלק המקרים גבה מסרסורים, תוך שהוא מציג את עצמו בכינוי "בוריס", לשם תיאום איסוף הכסף. במהלך התקופה והתקופה המאוחרת קיבלו נינה ואולג מהעוסקים בזנות דמי אתנן בהיקף של מיליוני שקלים ולכל הפחות 2 מיליון ₪ בשל העדר ניהול חשבונות ודיווח כדין.
 
בנוסף, במהלך התקופה והתקופה המאוחרת, עסקו נינה ואולג בהרחבת פרסום שירותי המין האסורים בשיווק אולסקס והאתרים הנוספים, באמצעות פנייה יזומה לעוסקים בזנות שפרסמו בעבר או שפרסמו במקומות אחרים ומתן מענה לעוסקים בזנות הפונים באמצעות מספרי הטלפון המופיעים באתר אולסקס לשם פרסום מודעות. במסגרת הרחבת היקף הפרסום, פנתה נינה לאורן פסו, שעיסוקו היה בפרסום מודעות באתרים שונים וכן בעיתונים ומקומונים. משנת 2011 בערך, פרסמה נינה עבור בסו מודעות המפרסמות שירותי זנות באולסקס ובאתרים הנוספים. בסו שילם בתמורה לנינה סכומי כסף שונים. במקביל, פרסם בסו עבור נינה מודעות המפרסמות שירותי זנות באתרי אינטרנט אחרים - דוגמת "סקסאדיר", "איקס-פיינדר", "תן בראש" ובמקומונים. החל משנת 2013 פרסם בסו עבור נינה בין 15-10 פרסומים לשירותי מין בחודש באתרים האחרים. עבור שירותי הפרסום, שילמה נינה לפסו מדמי האתנן שקיבלה במזומן. בנוסף, במהלך התקופה, בשנת 2016, ניסה בסו לפרסם שירותי זנות בתשלום, על ידי כך שהפיק והדפיס מאות כרטיסי ביקור, בידיעה כי הם מפרסמים מקומות בהם מספקים שירותי זנות בתשלום.
 
באישום זה, נאשמים נינה ואולג בסרסרות ופרסום שירותי זנות; אינה ולוסקוטוב נאשמים בפרסום שירותי זנות; בסו נאשם בפרסום שירותי זנות וניסיון לפרסם שירותי זנות ולדרמן דורון נאשם ברישום כוזב במסמכי תאגיד.
 
על פי האישום השני, במהלך התקופה, ניסתה נינה להביא נשים לעיסוק בזנות בכך שפרסמה באולסקס ובאתרים הנוספים עשרות מודעות "דרושים" בהן פנייה מפורשת לנשים להצטרף לעיסוק בזנות. נינה הציעה בפרסום את המקומות המספקים שירותי זנות בתשלום, ופיתתה אותן לעסוק בזנות בהבטחות לכסף רב ולתנאים מיטיבים, תוך פרסום מספרי הטלפון שיש להתקשר כדי להצטרף ולספק שירותי זנות. במהלך התקופה המאוחרת, ניסו נינה, אולג ואינה להביא נשים לעיסוק בזנות בכך שפרסמו את מודעות ה"דרושים". אולג ואינה שיווקו את המודעות הללו וכתבו את תוכנן יחד עם נינה. באישום זה נאשמים השלושה בפרסום שירותי זנות וניסיון להביא אדם לידי עיסוק בזנות.
 
באישום השלישי, נאשמים נינה, אולג ואינה בהלבנת הון ופעולה ברכוש אסור. בנוסף, נאשם לדרמן דורון ברישום כוזב במסמכי תאגיד. באישום הרביעי,נאשמים נינה, אולג ולדרמן דורון בעבירות מס. באישום החמישי, נאשמים נינה, אולג ולוסקוטוב בשיבוש מהלכי משפט והשמדת ראייה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית