הצי האמריקאי פרסם בקשת מידע לפריגטה עתידית

הצי האמריקאי רוצה תכנית לפריגטת הדור הבא לתקציב 2020. אחד האתגרים כפי שבאים לידי ביטוי במסמך הוא שילוב מערכות הגנה אווירית על הספינה בצורה חדשה 

הצי האמריקאי פרסם בקשת מידע לפריגטה עתידית

By Mass Communication Specialist 1st Class James R. Evans - http://www.navy.mil/view_image.asp?id=144322, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=25188132

הצי האמריקאי פרסם RFI לפריגטה העתידית (RFI) תחת שם פרויקט (FFG(X. המטרה היא להגיע לתקציב FY2020 עם מפרט רצוי.

"מטרתו של סוג זה של ספינה היא: (1) לתמוך באופן מלא בספינות מלחמה ובצי במהלך עימות על ידי השלמת יכולות הצי הימיות והתת-ימיות של הצי, לאפשר פעולות עצמאיות בסביבה מנוגדת, להאריך את הרשת הטקטית של הצי, לארח ולשלוט על מערכות לא מאוישות (2) להקל על ספינות מלחמה גדולות ולקחת מהן חובות שגרתיות במהלך פעולות אחרות מאשר מלחמה", נכתב ב-RFI.

"פלטפורמה זו תעסיק מערכות לא מאוישות לחדור ולשכון בסביבות מתחרות, הפועלות בסיכון גדול יותר כדי להשיג יתרונות חיישנים ונשק על היריב. ה- (FFG(X תהיה מסוגלת להקים רשת חיישנים מקומית באמצעות חיישנים פסיביים, מטוסים יוצאים ומערכות מרוכבות / קשורות וכלי רכב לא מאוישים לאיסוף מידע, ולאחר מכן לשמש כשער לרשת הטקטית של הצי באמצעות מערכות תקשורת ורשתות גמישות.

לפי אתר usni.org, אחד החידושים שהצי מחפש הוא כיצד ליישם מערכת הגנה אווירית בספינה ללא משגר ה-VLS. סה"כ הצי רוצה כ-20 ספינות מסוג זה.   

אולי יעניין אותך גם