אילו עסקאות נסגרו בביקור מודי בישראל? הרשימה המלאה

ביקורו של ראש ממשלת הודו בישראל, נרנדרה מודי, יצר גל שמועות אודות הסכמי רכש בין הודו לישראל. כדי לעשות סדר בדברים, פנינו למשרד החוץ לשאול מה תכלס נסגר בין הודו לישראל בביקור.

ממשרד החוץ שיתפו את הרשימה של ההסכמים. נסגרה תכנית עבודה מש״ב ( המרכז לשת"פ בינ"ל ) לשנים 2018-2020 הכוללת הרחבת פעילות משב בתחום מרכזי המצוינות בתחום החקלאות והמשך פעילות קיימת. תוקם קרן מו"פ תעשייתית בהיקף 40 מיליוני דולרים במימון משותף 50/50 בין המדינות.

נסגרו שלושה הסכמים בתחום החלל במסגרת חיזוק היחסים בתחום זה בין המדינות. נזכיר כי טיל הודי שוגר לאחרונה עם 104 לווינים קטנים כולל 2 ישראלים. נסגרו שני הסכמי מים - מודעות שימוש במים -קמפיין ארצי משותף בהודו - והסכם עם מדינת אוטאר פרדש, הגדולה במדינות הודו.

בהקשר החלל, פרסום של סוכנות החלל הישראלית מגלה כי במסגרת ההסכם עם סוכנות החלל ההודית יערכו שיתופי פעולה בתחומים הנעה חשמלית ללוויינים קטנים, מערכת מדויקת למדידת זמן (שעונים אטומיים של אקיוביט) ובנוסף, ייבחנו הסוכנויות פיתוח משותף של מערכת להעברת נתונים בין לוויינים. כל שלושת התחומים מפותחים ברפאל.

בנוסף להסכמים אלו, חתמו חברות ישראליות ביטחוניות, ביניהן אלביט מערכות, תעשייה אווירית ו-RT על הסכמי שת"פ עם תעשיות הודיות.

אולי יעניין אותך גם