Aero-T הישראלית תסייע בהקמת פס ייצור של בלוני תצפית בהודו‎

במסגרת הסכם הכוונות, חברת Aero-T הישראלית תספק את הידע, הטכנולוגיה והתמיכה לשם הקמת קו הייצור המקומי של בלוני התצפית, שיתופעל על ידי חברת Garware בהודו

 
מקור: יחצ

חברת Garware ההודית וחברת Aero-T הישראלית מודיעות היום שחתמו על מזכר כוונות לשיתוף פעולה, במסגרתו חברת Aero-T הישראלית תספק את הידע, הטכנולוגיה והתמיכה לשם הקמת קו הייצור של בלוני התצפית, שיתופעל על ידי חברת Garware בהודו, בשטח המתפרס על פני כ-120 דונם. החברות ישתפו פעולה עם מוסדות מחקר ופיתוח הודיים, כגון DRDO/ADRDE .

שיתוף הפעולה בין Garware  ו-Aero-T יאפשר ייצור של בלוני תצפית מתוצרת הודו, עם יתרונות ייחודיים הכוללים איכות גבוהה ביותר, עמידות לתנאי מזג האוויר והרוח המאפיינים את הודו, יחס עלות-תועלת ועלויות הפעלה נמוכות.

Garware-Wall Ropes Ltd היא שחקנית מובילה בתחום הטקסטיל הטכנולוגי, אשר מספקת פתרונות ייחודיים בתחומי החקלאות, חקלאות ימית, תעשיה, ספורט, בדים מצופים ועוד. החברה מתכננת להגדיל את תחומי העיסוק שלה על ידי התמקדות בפיתוח מוצרים ייעודיים לסקטור הביטחון.

Aero-T היא חברת בת של חברת RT LTA, חברה ישראלית העוסקת בפיתוח, תכנון וייצור של בלוני תצפית למטרות מודיעין, אבטחה ותקשורת. חברת Aero-T מחזיקה בידע וטכנולוגיה ייחודית לפיתוח מערכות בלוני תצפית גדולות, כאשר ידע זה מבוסס על הניסיון המקצועי שנצבר על פני יותר מ-25 שנות התמחות במערכות Lighter Than Air. בלוני התצפית הגדולים של חברת Aero-T נקראים משפחת ה-SkyGuard, וכוללים בלוני תצפית גדולים באורך של 73 מטרים.

בלוני תצפית הם אמצעי הגנה אידיאלי עבור הודו, מדינה גדולה עם כ-14,000 ק"מ של גבול בינלאומי, הכוללים בתוכם כ-7,500 ק"מ של גבול ימי. בלוני התצפית שייוצרו במסגרת שיתוף הפעולה מיועדים לשימוש על ידי כוחות הביטחון למטרות תצפית, איסוף מודיעין ותקשורת, וכן לשימושים אזרחיים כגון הגנה על ערים (safe cities) ואבטחת אירועים רבי משתתפים. על פי מחקרי שוק עדכניים, התחום של בלוני התצפית צפוי לגדול בשנים הקרובות בקצב צמיחה שנתי ממוצע (CAGR) של כ-13%, ומומחים מניחים שגם בהודו נראה צמיחה כזו ואף גדולה יותר בתחום בלוני התצפית.

Vayu Garware, יו"ר חברת Garware, אמר בנושא: "אנו שמחים להכריז על שיתוף הפעולה בין החברות כעת, כשראש הממשלה ההודי מר Shari Narendra Modi מבקר בישראל במטרה להגדיל את מספר שיתופי הפעולה בין הודו וישראל. GWRL מחויבת למצוינות ומתגאה ביותר מ-40 שנים של חדשנות, ייצוא ואספקת מקומות עבודה בהודו. GWRL מרגישה מחויבת לתרום להודו בכל צורה אפשרית, ומתוך כך הצטרפנו ליוזמת "Make in India", המעודדת חברות לייצר מוצרים בצורה מקומית בהודו עצמה. שיתוף הפעולה עם חברתAero-T  הישראלית מאפר לנו למלא את הצורך בבלוני תצפית מתוצרת הודו ולשימוש מקומי, ואנו גאים להתחיל ולעבוד יחד".

רמי שמואלי, מנכ"ל  Aero-T, התייחס גם הוא לשיתוף הפעולה ואמר: "אנו שמחים לשתף פעולה עם חברת GWRL, וגאים שבחרו בנו לספק את הידע והטכנולוגיות המתקדמות ביותר לשם ייצור בלוני תצפית מתוצרת הודו. התרשמתי מאיכויות הייצור של חברת GWRL ומהיכולת שלהם לנהל פרויקטי ייצור רחבי היקף. בלוני התצפית שלנו הם אידיאליים הן למטרות ביטחוניות והן למטרות אזרחיות, כאשר המערכות מתבססות על שנים רבות של ניסיון וטכנולוגיה ייחודית שפיתחנו ומוגנת בפטנטים. 

"אנו גאים לתמוך במאמץ של הודו לייצר בצורה מקומית מערכות בלון מהסוג המתקדם ביותר. שיתוף הפעולה הזה והייצור המשמעותי של בלוני התצפית יאפשר לנו להמשיך ולענות על הצורך העולמי ההולך וגובר בבלוני תצפית – שהם אמצעי איכותי וקוסט אפקטיבי למטרות הגנה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית