חיל האוויר האמריקאי מפתח יחד עם יבמ שבבים ייעודיים לבינה מלאכותית

http://www.research.ibm.com/articles/brain-chip.shtml

יבמ עובדת עם חיל האוויר של ארה"ב כדי לשפר את קו השבבים TrueNorth שלה, שנועד לייעל את הביצועים של מודלים של למידה ממוחשבת ברמת החומרה. מערך 64 השבבים החדש יכלול ארבעה לוחות, כל אחד עם 16 שבבים. השבבים של יבמ הם עדיין ניסיוניים מדי לשימוש בייצור המוני, אבל הם הוכיחו הבטחה בניהול סוג מיוחד של רשת עצבית הנקראת רשת עצבית spiking.

למרות שהטכנולוגיה נמצאת עדיין בחיתוליו, יבמ מאמינה כי צריכת החשמל הנמוכה של השבבים שלה עשויה להביא ערך ביישומים מוגבלים כמו טלפונים ניידים ומכוניות נהיגה עצמית. בהקשר של חיל האוויר, זה יכול לכלול יישומים בלוויינים וכלי טיס בלתי מאוישים (מל"טים).

השבבים מתוכננים כך שהחוקרים יוכלו להפעיל רשת עצבית אחת על קבוצות נתונים מרובות או להפעיל רשתות עצביות מרובות על מנת להגדיר נתונים בודדים. דארמנדרה מודה, המדען הראשי של יבמ עבור מחשוב בהשראת המוח, אמר כי חיל האוויר האמריקני היה הארגון הראשון שהוביל מעגל של שבב יחיד, קטן מהמעבדה של יבמ. הפרויקט TrueNorth התחיל כפרויקט DARPA SyNAPSE באמצע 2008. מאז יבמ החלה לעבוד על הפרויקט, היא הצליחה להגדיל את מספר הנוירונים לכל מערכת מ 256 ל 64 מיליון.

מקור: techcrunch

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית