"שב"כ נמצא כעת בעיצומה של מהפכה אירגונית שבליבה איגוד כלל תחומי הטכנולוגיה והסייבר לכדי זרוע אחת"

ראש השב"כ, נדב ארגמן, נאם בכנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב וגילה כי הארגון הצליח לסכל כ-2000 פיגועים עד כה תוך בשימוש במערך מודיעין הסייבר שלו

נדב ארגמן (צילום: באדיבות תקשורת שב"כ)

ראש השב"כ, נדב ארגמן, נאם בכנס שבוע הסייבר הבינלאומי המתקיים באוניברסיטת תל אביב ואמר כי "שב"כ נמצא כעת בעיצומה של מהפכה אירגונית שבליבה איגוד כלל תחומי הטכנולוגיה והסייבר לכדי זרוע אחת. התוצאה היא אגרוף טכנולוגי חזק ומרוכז. עוצמת האגרוף הזה נובעת משילוב בין דיסיפלינות: תחומי הסייבר על כל גווניו, בצד תחומי הטכנולוגיה הקלאסית, שמתפתחים עם הארגון מיום היווסדו. מערך הסייבר והטכנולוגיה של שב"כ הוא סטארט-אפ בלתי פוסק".

"המענה הנדרש מאיומי הסייבר מצריך מאיתנו שימוש באסטרטגיות ייחודיות. כפי שבעולם הממשי אין אנו מסתפקים בהגנה פסיבית אלא רודפים את אנשי הטרור במקומותיהם, כך גם בזירת הסייבר. אנו לומדים את דפוסי הפעולה של היריב ולהכות בו בהפתעה ובמגוון שיטות", הוא הוסיף.

ארגמן חשף, כמה שיכול היה, בפני הנוכחים מעט מידע על הצלחות הארגון בשנים האחרונות. "באמצעות מודיעין איכותי שהתקבל במערך הסייבר שלנו, כבר סוכלו פיגועים רבים. ההצלחה לאתר מפגע בודד מהווה אתגר עצום. למרות המורכבות הזאת, שב"כ יחד עם שותפיו, הצליח באמצעות התאמות טכנולוגיות, מודיעיניות ומבצעיות, מאז תחילת 2016 ועד היום, לאתר מבעוד מועד למעלה מ-2000 מפגעים בודדים פוטנציאלים. השיפורים הטכנולוגיים פורצי הדרך, יחד עם היכרות שטח ועבודה מבצעית, תרמו רבות להורדת רף הטרור ולהתמודדות מוצלחת של מדינת ישראל מול איום פיגועי הבודדים.

"אנו מצליחים לבצע כל זאת רק בזכות ההון האנושי שלנו. כבר כעת, למעלה מרבע מעובדי הארגון הינם טכנולוגיים: האקרים, מתכנתים, מומחי הגנת סייבר, מהנדסי אלקטרוניקה ועוד. הצבנו לעצמנו למטרה לגייס ולפתח עובדים המסוגלים להתמודד עם האתגרים והמשימות שלפנינו. מסלולי הפיתוח, ההכשרה והקריירה שודרגו משמעותית, והם מתחרים כיום באופן ראוי ומכובד מול השוק הפרטי. אנחנו שואפים לקלוט את ההאקרים הטובים ביותר, כחלק מההתמודדות עם אתגרי הסייבר אל מול מכלול היריבים, בדגש על מדינות ומעצמות.

בצד של היריב יושבים מיטב ההאקרים, שארגונים מעצמתיים וארגוני הטרור מצליחים להעמיד. הא-סימטריה, שמשחקת לטובת התוקף, מחייבת שבצד המסכל והמגן יישבו אנשים יצירתיים, פורצי דרך, היודעים לחשוב קדימה.

"לשחקנים בעולם החינוך והאקדמיה ובמגרש האזרחי, שמור תפקיד מפתח בטיפוח דור העתיד שלנו, באופן שיאפשר עליונות ישראלית במרחב הסייבר. מענה לשאלה האם "הולך ופוחת הדור" קיבלנו בדמות חמישה נערים בני 15 ו- 16 שהצליחו לפתור את חידת הסייבר המאתגרת שפרסמנו לאחרונה. הם הוכיחו לנו עד כמה חשוב החינוך לטכנולוגיה ולמצוינות ואיזה פוטנציאל גלום בדור העתידאלו המצטרפים לארגון שלנו, זוכים לקחת חלק במבצעים פורצי דרך, להתמודד מול אתגרים טכנולוגים שלא מביישים את הפיתוחים המתקדמים ביותר בהיי-טק, ולהיות חוד חנית בהגנה על ביטחון ישראלשירות הביטחון הכללי ימשיך לפעול ולהתחדש, יחד עם שותפיו בקהילת המודיעין וברשות הסייבר, על מנת לסכל פעילות עוינת בכל זירה ובכל מרחב, להיות מגן ולא יראה בשטח ומול צג המחשב למען ביטחון מדינת ישראל ותושביה", סיכם ארגמן את נאומו.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית