הצעת חוק קנדית: יותר פיקוח על שירותי הביון ומתן אישור לתקיפות נגד שלהם בסייבר

Member of Parliament Ralph Goodale - By ScottBard - Own work, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=17287974

הממשלה הליברלית הפדרלית בקנדה יוצרת "סופר" כלב שמירה חדש לבדיקת גורמי ביטחון ומודיעין ברחבי הממשלה והרחבת סמכויות חדשות לסוכנות הריגול האלקטרונית של קנדה. גוף הפיקוח החדש יקרא National Security and Intelligence Review Agency. השינויים המוצעים נחשפו אתמול במסגרת שיפוץ מאסיבי של משטר קנדה נגד הטרור. [הצעת החוק: justice.gc.ca].

 אם אתם חברי כנסת או כאלו שעוסקים במערך הסייבר הישראלי הממשלתי, כדאי שתקראו את החוק הקנדי לעומק. הוא יכול לשמש בסיס טוב לשפוט את הצעת החקיקה הישראלית שצפויה להגיע לכנסת. (טיוטאת חוק הסייבר לא פורסמה לציבור הישראלי).

 לאחר שדווח על הצעת החוק בת 139 עמודים בבית הנבחרים, אמר שר הבטחון הציבורי, ראלף גודייל, כי מטרתו היא ליצור איזון טוב יותר בין חיזוק הביטחון בסביבת איומים המשתנה במהירות, ושמירה על זכויות הקניין והפרטיות של הקנדים.

 "לממשלות אין אחריות גדולה יותר מאשר לשמור על אזרחיהן בטוחים ולשמור על זכויותיהם וחירויותיהם", אמר. "אלה ההתחייבויות הבסיסיות העומדות בבסיס החקיקה החדשה לביטחון לאומי".גודלה אמר כי הגוף החדש לביקורת מומחים, המכונה סוכנות לביטחון לאומי ומודיעין, הוא "חידוש חשוב בארכיטקטורת האבטחה שלנו".

 סוכנות השמירה, אשר תורכב משלושה עד שישה חברים, תפקח על שירות המודיעין הביטחוני הקנדי (CSIS), הממסד לביטחון תקשורת (CSE) ופונקציות אבטחה של RCMP. היא תהיה גם סמכות פיקוח על כל משרד ממשלתי או סוכנות שיש לה תפקיד ביטחוני או מודיעיני, כולל שירותי הגבול של קנדה.

 תחת החקיקה החדשה, CSE, סוכנות הריגול האלקטרונית, תקבל כוחות חדשים לעבוד עם הכוחות המזוינים הקנדיים ולבצע פעולות התקפיות נגד שחקנים זרים, כדי לסגור את הפוטנציאל של התקפות הסייבר על מנת להגן על הנכסים הקנדיים והתשתיות הקריטיות. המנדט הנוכחי רק מאפשר לסוכנות להגן, לחסום או להגן מפני התקפות כאלה.

 "היבט נוסף של המנדט של CSE יהיה לבצע פעולות על או באמצעות GII כדי להשפיל, לשבש, להשפיע, להגיב או להפריע לאנשים זרים, מדינות, ארגונים או קבוצות טרור כדי לקדם את האינטרסים הבינלאומיים של הממשלה, הביטחון, או מטרות ביטחוניות", נכתב בהצעת החוק.

 מקורות 

https://resiliencepost.com/2017/06/21/canada-to-create-super-national-security-watchdog-as-part-of-anti-terror-law-overhaul/

https://ablawg.ca/2017/06/23/national-security-bill-c-59-and-csiss-continuing-power-to-act-disruptively-in-violation-of-the-charter/

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית