שר הביטחון: "אין לנו שום כוונה ליזום שום מהלך צבאי, לא בצפון ולא בדרום"

על רקע המתיחות בימים האחרונים בגזרה הצפונית אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן בוועדת חוץ וביטחון בכנסת כי "מי שחושב שאפשר להפוך את סוריה לעוד בסיס של חיזבאללה והאיראנים, המכוון נגד ישראל, שיעשה חשבון פעם נוספת"

שר הביטחון: "אין לנו שום כוונה ליזום שום מהלך צבאי, לא בצפון ולא בדרום"

השר ליברמן וח"כ אבי דיכטר בישיבה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס בפתח ישיבת ועדת החוץ והביטחון למתיחות של הימים האחרונים בגזרת הצפון. "אין לנו שום כוונה ליזום שום מהלך צבאי, לא בצפון ולא בדרום", אמר ליברמן והוסיף "יחד עם זאת, אנחנו לא מתכוונים לעבור לסדר היום על שום דבר. זליגה או לא זליגה, במקרה או לא במקרה, כל דבר יזכה לתגובה, ותגובה עוצמתית.

"אני רציתי להזהיר גם את האנשים האחרים שם בדמשק: מי שחושב שאפשר להפוך את סוריה לעוד בסיס של חיזבאללה והאיראנים, המכוון נגד ישראל, שיעשה חשבון פעם נוספת. אנחנו לא נקבל את המציאות שאדמת סוריה תהפוך לבסיס חדש של חיזבאללה, עם רצון לפתוח חזית נוספת מול מדינת ישראל. אנחנו נהנים מביטחון, מהשקט. אנחנו רואים צמיחה גם בצפון וגם בדרום. אנחנו לרגע אחד לא מתעלמים מהמציאות שאנחנו חיים בה, אבל רצוננו לשמור על הביטחון והשקט, ולעסוק בצמיחה, בכלכלה, בתיירות, ואני מקווה שלא יפריעו לנו", אמר שר הביטחון בדיון.

ליברמן התייחס גם לביקורת החריפה של מספר שרי ממשלה כלפי האלוף יואב (פולי) מרדכי – מתאם פעולות הממשלה ביהודה ושומרון, על רקע התוכנית להרחבת קלקיליה. "אני לצערי נאלץ להתחיל פעם נוספת מאווירה מאוד לא בריאה, גם בבית הזה, גם בממשלה, ואני מתכוון להשתלחות של הפוליטיקאים, שרים וחברי כנסת בצמרת צה"ל, ברמטכ"ל ובמתאם פעולות ממשלה בשטחים. הדברים הם פשוט בלתי נסבלים, זו גם פגיעה בביטחון הלאומי וזו גם גישה לא נכונה. אל תחפשו אף פעם את הש"ג, מי שנושא באחריות זה שר הביטחון. כל אחד פה יכול, מוזמן ואפילו רצוי לתקוף את שר הביטחון, את ראש הממשלה, אבל לא את הקצונה הבכירה.

"לובשי מדים לא רשאים לענות, לא לשרים ולא לח"כים. ומצד שני ח"כים ושרים לא יכולים לצפות לכך שהם תוקפים את הרמטכ"ל ומתאם פעולות ממשלה בשטחים, ואז להזמין אותו פה לוועדה למחרת. אני נתתי הנחיה לפולי ואנשיו - אתם לא באים לשום ועדה, אתם לא באים לשום מפגש עם פוליטיקאים אחרי שהם תוקפים אתכם, זה פשוט לא יעבוד.

אולי יעניין אותך גם