ווטסון של IBM יסייע לבנקים באכיפת רגולצייה

שרון גנור, מנהלת מגזר בנקאות ופיננסים ב- IBM ישראל

IBM חושפת חבילה ראשונה של כלים קוגניטיביים המסייעים לגופים פיננסיים בניהול החובות הרגולטוריות החלות עליהם. התוכנה, הנשענת על מערכת ווטסון, ניתנת להתקנה על גבי הענן של IBM, ומסייעת למשתמשים בשלושה תחומים: הבנת הדרישות הרגולטוריות החלות עליהם, אספקת תובנות מקיפות אודות פשיעה פיננסית אפשרית, וניהול סיכונים פיננסיים תוך יישום גישה חדשה של ארכיטקטורת נתונים.

ניהול סיכונים והבטחת העמידה בהוראות חקיקה מהווים כיום 10-15% מההוצאות התפעוליות בבנקים גדולים, עם השקעה שנתית המוערכת ב- 270 מיליארד דולר. עומס ההוצאות אף צפוי לצמוח  בשנים הקרובות: בשנת 2020 תתמודד תעשיית הבנקאות עם 300 מיליון דפים של הוראות רגולציה, אליהם נוספים אלפי דפים חדשים מדי שנה.

ווטסון – פלטפורמת הבינה המלאכותית והמחשוב הקוגניטיבי של IBM, מסייע לאנשי מקצוע במגוון רחב של תחומים בניהול כמויות ענק של נתונים מורכבים. החברה הדריכה והכשירה את ווטסון להבין את דקויות השפה האופייניות לתחומי תעשייה שונים, לרבות עולם הבריאות ואבטחת הסייבר. עתה, מבצעת IBM תהליך דומה גם בעולם הרגולציה הפיננסית.

Promontory Financial Group, חברה בת של IBM המתמחה בניהול סיכונים וניהול עמידה ברגולציה, העשירה את ווטסון בשלב הראשון ב- 60,000 מסמכים רגולטוריים. ווטסון החל כבר לבחון תנועות עסקיות ומקרים חשודים בהקשרים של פשיעה פיננסית. התוצאה היא חבילה מקיפה של פתרונות קוגניטיביים, המיועדים לסייע לאנשי מקצוע בקבלת החלטות טובות יותר בתחום ניהול הסיכונים והציות לכללים רגולטוריים – ובמהירות גבוהה יותר. עם הזמן, יתווספו למערכת נתונים  שיאפשרו לכלי למידת המכונה והניתוח האנליטי המשולבים בחבילת ווטסון לעולם השירותים הפיננסיים, להרחיב את טווח הכיסוי שלהם ולשפר את התובנות המוצגות בפני אנשי מקצוע.

חבילת Watson Regulatory Compliance תסייע בהבנה ובהתמודדות עם דרישות הרגולציה המשתנות ומתעדכנות בהתמדה. יכולות עיבוד השפה הטבעית של ווטסון משמשות על מנת להדריך את המערכת ולהבין את נוסח הרגולציה. IBM החלה כבר להזין למערכת חוקים ותקנות מ- 200 מקורות שונים, על מנת לזהות ולתייג חובות שונים החלים על המוסדות הפיננסיים. התהליך יאפשר לפשט את הפעילות היום-יומית המתבצעת כיום ידנית על ידי אנשי מקצוע בתחום הרגולציה, באמצעות הצגת תמונה ספציפית לתחום העיסוק של החברה המשתמשת בכל הנוגע לכללים החלים על פעילותה.

מערכת כלי ווטסון למניעת פשיעה פיננסית, IBM Financial Crimes Insight with Watson פונה למוסדות פיננסיים המוציאים מדי שנה בין 18 ל- 21 מיליארד דולר על פעילות למניעת הלבנת הון, בין 16-19 מיליארד דולר לפעילות המיועדת לשיפור ההיכרות עם הלקוח, ובין  11-15 מיליארד דולר למעקב אחר התנהלות לקוחות.

מערכת IBM Financial Crimes Insight with Watson מיישמת כלי מחשוב קוגניטיבי, אוטומטיזציה של תהליכים, ניהול זהויות, ניתוח רשת, למידת מכונה ויכולות קוגניטיביות מתקדמות אחרות. כלים אלה אמורים לסייע לה לבצע תהליכי גילוי נאות ולעזור בהבנה טובה יותר ובניהול מגוון ההתראות המתקבלות ממערכות ניטור התנועות ופעילות הלקוחות.

לדברי שרון גנור, מנהלת מגזר בנקאות ופיננסים ב- IBM ישראל: "מוסדות פיננסיים רבים נתקלים באתגר מורכב של הרחבת המערכות הקיימות שלהם, הנדרשת על מנת לעמוד בהוראות הרגולטוריות השונות ובדרישות הנזילות החלות עליהם. IBM מציגה עתה תפיסת ארכיטקטורה חדשה, Algo One Big Data Foundation, המסייעת בהשגת הביצועים הנדרשים על מנת לעמוד בהוראות הרגולציה."

הפתרון החדש של IBM משלב טכנולוגיות נתונים יחד עם מערכת ניהול סיכונים Algo One . המערכת מעודדת את מקבלי ההחלטות להציג שאלות מורכבות ולקבל תשובות מדוייקות יותר, על בסיס מידע מובנה ובלתי מובנה כאחד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית