כמעט דלף: 200 מיליוני רשומות מלאות של בוחרים אמריקאים

כמעט דלף: 200 מיליוני רשומות מלאות של בוחרים אמריקאים

מקור: יח"צ

"בצורה מעוררת השתאות ואולי אפילו מסתורית נחסמה בימים האחרונים מה שהיתה בפוטנציאל, דליפת הענק הכי משמעותית בהיסטוריה. דליפת מידע שהיתה עלולה להוביל לגל נרחב של הונאות כתוצאה משימוש בגניבת זהויות מאחד המאגרים היותר מקיפים ועדכניים בארה"ב". מעדכנת גליה קדמי פרגמן, מנכ"ל חברת  TrustWorthy המספקת marketplace לפתרונות בתחום ה- antifraud. 
 
השבוע נחשף כי קרוב ל-200 מיליון רשומות הכוללות מידע דמוגרפי מדויק, יחד עם הערכות מודלים ואיפיונים של המצביע, כולל פרטיו המלאים - מספר טלפון, כתובת מגורים ומידע נרחב נוסף - דלפו כתוצאה ממהלך עסקי שגרתי של חברה ששכרה המפלגה הרפובליקנית.
 
 "מסתבר כי אותה חברה, שאיחסנה את המידע בשרתי אמזון, לא טרחה להגן עליו אפילו לא באמצעות כלים בסיסיים ומקובלים בתעשייה - סיסמה. עצם העבודה הרשלנית מעלה הרבה מאוד שאלות לגבי נהלים ורגולציות הנדרשות בשמירת כל מידע ובטח שמידע מקיף ורגיש כזה, ומסתמן שהבוקר כולנו צריכים להודות לאותה קבוצת חוקרים שזיהתה את הכשל ופעלה בהגינות, דיווחה עליו ובכך מנעה את פוטנציאל ההתפשטות העצום שלו", אומרת קדמי פרגמן.
 
"חשוב להבין שמאגר מידע הכולל נתונים בהיקפים שכאלה ובטח ברמת הרלוונטיות שלהם, שווה הרבה מאוד כסף לגורמים קרימינליים ובשעות הלילה אצלנו, כבר היתה פעילות אינטנסיבית בדארקנט כדי לבחון סחר במידע. 
 
"האירוע הזה שעל פניו, לפחות בנקודת הזמן הנוכחית, עבר בשקט, או נוהל בצורה יעילה ע"י גופי הבטחון בארה"ב, חייב להדליק נורה אדומה אצל כל מי שמחזיק רשומות הכוללות פרטים אישיים של תושבים או נעזר בחברות חיצוניות לטובת העניין".