אירונאוטיקס בסלון האווירי בפריז: רחפן חדש המיועד למשימות הגנה וביטחון

חברת אירונאוטיקס הציגה לראשונה את הרחפן הראשון שפיתחה  - "פגסוס 120" המסוגל לשאת מטען במשקל עד 75 ק"ג ולשלב בין מספר מטענים שונים מסוג VISINT ו-COMINT וכן מטענים לוגיסטיים. סיקור מיוחד מהסלון האווירי של עמיר רפפורט מפריז

אירונאוטיקס בסלון האווירי בפריז: רחפן חדש המיועד למשימות הגנה וביטחון

צילום: ישראל דיפנס

חברת אירונאוטיקס חשפה במהלך הסלון האווירי בפריז, התערוכה הגדולה והחשובה בתחום האוויר בעולם, את הרחפן החדש מתוצרתה. מדובר ב"פגסוס 120" (Pegasus) - הרחפן הראשון מתוצרת אירונאוטיקס השוקל 120 קילו.

הפגסוס 120 נבנה במיוחד עבור משימות הגנה וביטחון, והוא יכול לשאת מטען במשקל של עד 75 ק"ג לאורך זמן, וכן לשלב בין מספר מטענים שונים מסוג COMINT, VISINT וכן מטענים לוגיסטיים. יכולות אלה מבדלות אותו מרחפנים שנועדו לשימוש אזרחי, והופכות אותו לפתרון אידיאלי עבור כוחות הגנה ובטחון במשימות צבאיות, משימות של בטחון פנים, פעולות של כוחות מיוחדים ועוד.

במהלך התערוכה הציגה אירונאוטיקס גם את האורביטר 4 - מערכת האורביטר 4 מבוססת על המבנה האווירודינמי והמאפיינים הייחודיים של האורביטר 3, מערכת מל"ט קטנה וטקטית ממשפחת האורביטר. המאפיינים הייחודיים של האורביטר 4 כוללים יכולת שהייה באוויר של יותר מ-24 שעות, ויכולת להיות מולטי-משימתי - יכולת המבוססת על מסוגלות האורביטר 4 לשאת ולתפעל 2 מטע"דים מסוגים שונים בעת ובעונה אחת.

אולי יעניין אותך גם