הסלון האווירי בפריז: משלחות צבאיות מכל העולם ביקרו בביתני החברות הישראליות

החברות הישראליות שוב משכו עניין בתערוכה האווירית הגדולה והחשובה בעולם. משלחות צבאיות מכל רחבי העולם ביקרו בביתנים של החברות הישראליות והתרשמו מן המערכות המתקדמות המוצגות בהם. סיקור מיוחד של עמיר רפפורט מפריז

הסלון האווירי בפריז: משלחות צבאיות מכל העולם ביקרו בביתני החברות הישראליות

מחוץ למתחם הישראלי בסלון האווירי (צילום: ישראל דיפנס)

אלפי המבקרים בסלון האווירי בפריז, התערוכה הגדולה והחשובה בעולם בתחום האוויר, יכלו לבקר במתחם הישראלי בתערוכה ולהתרשם מהשפע של המערכות המתקדמות שהציגו החברות הישראליות. בתערוכה השנה לקחו חלק 10 חברות ישראליות. במתחם הישראלי מציגות 4 התעשיות - רפאל, אלביט מערכות, התעשייה האווירית, אירונאוטיקס. 6 תעשיות נוספות משתתפות בתצוגה עצמאית באולמות התערוכה - בירד, מנועי בית שמש, עשות אשקלון, קונטרופ ו-TAT.

ראש סיב"ט, תא"ל (מיל') מישל בן ברוך אמר לפני פתיחה התערוכה כי "אירופה היא יעד חשוב של היצוא הביטחוני הישראלי, ואנחנו עובדים מאוד קשה בימים אלה, יחד עם התעשיות הביטחוניות, על מנת להגדיל עוד יותר את היצוא הביטחוני מישראל לאירופה ולחזק את המגמה של השנתיים האחרונות. מדינות אירופה מתמודדת כיום עם אתגרים ביטחוניים מורכבים מאוד: מתקפות טרור רצחניות, הגנה על גבולות, הגירה בלתי חוקית וערעור הביטחון האישי. אל מול כל האיומים האלו יש לתעשיות הישראליות יש הרבה מה להציע".

עשרות משלחות צבאיות הגיעו מכל רחבי העולם כדי להתרשם ממה שהציגו החברות מישראל. בתע"א הודיעו במהלך התערוכה כי הושלמו בהצלחה ניסויי ירי מבצעי במערכת הנשק LORA. ביתן תע"א בתערוכה:

בביתן של רפאל, יכלו המבקרים להתרשם מטיל הספייק דור 5 שהוצג לראשונה בתערוכה (לאחר שנחשף לפני כשבועיים), וגם ממערכת ה-Drone Dome העושה שימוש בלייזר קל כדי לחסל רחפנים:

גם יו"ר רפאל, עוזי לנדאו, השתתף בתערוכה:

בחברת אלביט מערכות הציגו מטע"דים מתקדמים, חימושים משוטטים ומערכות לאיסוף מודיעין. בין היתר הוצגה מערכת ה-SkEye - מטע"ד בעל יכולת איסוף, עיבוד, ניתוח ושידור מודיעין. בתמונה - מנכ"ל אלביט מערכות בצלאל (בוצי) מכליס:

 

גם חברת עשות אשקלון, שציינה לאחרונה 50 שנות פעילות, הציגה בתערוכה. בין היתר הפעם הוצגה מערכת חדשה להגברת בטיחות תעופתית

מנכ"ל אירונאוטיקס עמוס מתן עם רמי וטלי שמואלי מחברת RT שהציגה בלון תצפית מתוצרתה בתערוכה. הבלון מדגם Skystar 180 משולב במערכות תקשורת של חברת SES המאפשרות העברת מידע לכל מקום בעולם בתמונה מתחת

יו"ר אירונאוטיקס, האלוף (מיל') איתן בן אליהו, ליד האורביטר 4 שהוצג בתערוכה לראשונה:

גם מדינת מיסיסיפי בארה"ב בנתה ביתן בתערוכה. בשיחה קצרה אמר גלן מקלאו, בכיר ברשות הפיתוח המקומית במיסיסיפי כי המדינה גאה לארח בתחומה תעשיות רבות, ביניהן גם את חברת סטארק - חברת הבת של התעשייה האווירית

 

 

 

אולי יעניין אותך גם