"גידול עצום במספר האיסלאמיסטים הקיצוניים הרדיקליים בשוודיה"

ראש שירותי הביטחון של שוודיה אמר בראיון כי בשנים האחרונות עלה מספרם של האיסלאמיסטים הקיצוניים במדינה מכמה מאות לאלפים. אנו פועלים ביתר מרץ לסכל פיגועים מתוכננים, הוסיף

פיגוע הדריסה במרכז שטוקהולם באפריל 2017 (צילום:AP)

ראש שירותי הביטחון של שוודיה, אנדרס תורנברג, אומר כי מספרם של האיסלאמיסטים הקיצוניים המסכנים את ביטחונה של שוודיה עלה בצורה דרמטית מכמה מאות לאלפים רבים.

ראש ה-SAPO אמר לעיתון AFTONBLADET כי ב-2010 היו ב שוודיה כ-200 "איסלאמיסטים אלימים", ואילו השנה מעריכים את מספרם באלפים רבים. גידול של פי עשרה במשך שבע שנים. המספר כולל אוהדי טרוריסטים, כאלו שמתאמנים לבצע פיגועי טרור וכאלו שאוספים תרומות לארגוני טרור. תורנברג אמר כי הסיבות לגידול העצום במספר  המסכנים את הביטחון ושלום הציבור הן תעמולת דאעש והקרבות בסוריה ועירק, שגרמו לאיחוד ושת"פ בין ארגוני טרור, גם מחוץ לגבולות המזרח התיכון. רוב האנשים הללו מתגוררים בעירים סטוקהולם, מלמה, גוטנבורג ואורברו.

לדברי תורנברג, הגידול מגדיל את סכנת פיגועי הטרור, וארגונו פועל עתה ביתר מרץ סביב השעון כדי לסכל פיגועים. שירותי הביטחון של שוודיה מעריכים  כי למעטים בין הרדיקליים הקיצוניים יש יכולות להוציא לפועל פיגועים. מומחה הטרור בשוודיה מגנוס רנסטורפ אמר כי "הסלפיזם כבר הגיע לשוודיה", וכי המדינה לא השכילה לקלוט את המהגרים, ומכאן הגידול במספר אוהדי הטרור.

שירותי הביטחון עוקבים גם אחרי מחפשי מקלט רבים שהגיעו לשוודיה, בקשותיהם נדחו, אך הם  נשארו בתחומי המדינה בתנאי מחתרת. סבורים שמדובר ב-12,000 איש ואף יותר, ועתה  משקיעים מאמצים לאתר ביניהם 'מועמדים' לביצוע פיגועי טרור. מבין אלפי מבקשי המקלט יש כבר כ-350 המוגדרים על ידי שירותי הביטחון כסיכון ביטחוני. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית