בבית הלבן מגיבים לרוסיה ואומרים: "לארה"ב הזכות להגן על האינטרסים שלה בסוריה"

דובר הבית הלבן התייחס להחלטת רוסיה להפסיק את התיאום האווירי עם ארה"ב בסוריה, בעקבות הפלת המטוס הסורי על ידי מטוס אמריקאי, ואמר כי "כוחות הקואליציה הנלחמים בארגון דאעש בסוריה ישמרו על זכותם להגנה עצמית". עם זאת בוושינגטון ביקשו להנמיך את הלהבות והבהירו כי "נמשיך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם רוסיה"

צילום: AP

לאחר שרוסיה הודיעה כי היא מתנקת את התיאום האווירי עם ארה"ב בשטח רוסיה, מגיעה התשובה האמריקאית. דובר הבית הלבן, שון ספייסר, אמר בתדרוך לעיתונאים כי לארה"ב הזכות להגן על האינטרסים שלה בסוריה. מוסקבה הודיעה על ניתוק התיאום לאחר שמטוס קרב אמריקאי הפיל מטוס קרב סורי - לראשונה מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה בשנת 2011. עם זאת, דובר הבית הלבן ביקש להרגיע את המתיחות ואמר כי ארה"ב תמשיך לשמור על ערוצי תקשורת פתוחים עם הרוסים.

כאמור, מוקדם יותר היום נכתב בדף הפייסבוק של משרד הביטחון הרוסי כי "רוסיה מסיימת את התזכיר עם ארצות הברית על טיסות מעל סוריה לאחר שכוחות הקואליציה בראשות ארה"ב יירטו מפציץ סורי מדגם SU-22".

מצבא ארה"ב נמסר לאחר התקרית כי היא אירעה לאחר שהסורים תקפו מטרות של הקואליציה בצפון סוריה. דובר צבא סוריה מסר כי הטייס הסורי נהרג וכי הוא היה בגיחת תקיפה של מטרות דאעש באזור. הפנטגון הודיע כי לפני הפלת המטוס, יצר צבא ארה"ב קשר בערוץ תקשורת מיוחד עם צבא רוסיה בסוריה כדי למנוע את החרפת המצב.

על פי הפנטגון, המטוס הסורי תקף מטרות של "הצבא הדמוקרטי הסורי" ואחרי ניסיונות לסלקו מהאזור - הוא הופל על ידי טייס של מטוס קרב אמריקאי מסוג F-18. גם הפנטגון הדגיש כי הטייס האמריקאי פעל על פי הנהלים כ"צעד של הגנה על כוחות הקואליציה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית