חברת ג'נובייס משיקה מאתר התקני WIFI נייד

באדיבות חברת JENOVICE

אחד האתגרים העומדים בפני כוחות ביטחון פנים הוא איתור מכשירי WIFI בזמן אמת של יעד הנמצא במעקב. בעוד עבור תקשורת סלולרית קיימים פתרונות, בעולם ה-WIFI מספר הפתרונות קטן. ג'נובייס (JENOVICE), אחת החברות הישראליות שעוסקת בתחום המודיעין כבר מספר שנים, השיקה לאחרונה מאתר תשדורות אלחוטיות (Wi-Fi Direction Finder) נייד וקטן בשם 'אוריון' (ORION).

"עד היום, שירות ביטחון שרוצה לעקוב אחרי רשת אלחוטית של היעד, צריך להיעזר בציוד יקר וכבד שמותקן לרוב בכלי רכב", אומרים בג'נובייס. "את האוריון ניתן להחזיק בכף יד אחת (משקלו 1.1 ק"ג), והוא מאפשר איתור רשת אלחוטית בתדר 2.4GHz או 5GHz בטווח של עשרות או עד מאות מטרים, תלוי באנטנות המותקנות. יתרון נוסף באוריון שהוא פסיבי לחלוטין כך שהיעד לא יכול לדעת שמישהו מחפש אותו. המוצר יודע לאכן תשדורות Wi-Fi של מגוון מכשירים כולל טלפון סלולרי, מחשב או מצלמות IP".

האוריון פועל בשני שלבים. מיד לאחר הדלקת המכשיר, המפעיל מקבל תמונת מצב בזמן אמת של כל הרשתות האלחוטיות בטווח בסמארטפון שלו. האוריון כולל מגנטים אליהם ניתן להצמיד את הסמארטפון לעבודה פשוטה יותר. לאחר בחירה של הרשת המסוימת או מכשיר הטלפון הנדרש , המפעיל עוקב אחר מקום הימצאה בהתבסס על עוצמת האות שלה. הדיוק של האוריון מסוגל להביא את המפעיל למיקום המדויק שבו פועלת הרשת האלחוטית המסוימת או המכשיר עצמו המחובר לרשת.

"בעידן שבו כל סמארטפון כולל רכיבי WIFI, האוריון גם יכול לאשר שמישהו נמצא או לא נמצא בבית", מסבירים בג'נובייס. "אם המשטרה מחפשת עבריין, והיא יודעת את כתובת ה-MAC של המכשיר הנייד שלו, עם האוריון אפשר יהיה לדעת אם הוא בבית או לא".

הפעלת האוריון מתאפשרת לאורך מספר שעות באמצעות סוללה. אורך החיים הארוך בין טעינות מאפשר להשתמש בו גם במתארים נייחים מוסלקים. אם רוצים לקבל מידע רציף אודות רשתות או טלפונים באזור מסוים, ניתן להתקין אותו באותו אזור וניתן למשוך את המידע גם מרחוק כיוון שבמכשיר יש חיבור לרשת הסלולארית.

לצד יכולות האיתור, האוריון מאפשר למפעיל לנתק את המכשיר המאוכן מהרשת אליה הוא מחובר (De authentication). בצורה כזו, שירות הביטחון יכול להמשיך בפעילות המעקב בדרך מתוחכמת יותר.

מה אפשר לעשות עם יכולות איכון של מכשיר סלולרי? ובכן, מעבר לשימושים הביטחוניים כמו איתור עבריינים, ניתן גם להשתמש באוריון לגילוי האזנות סתר, מיפוי תא שטח ואפילו לצורך איתור מכשירים הגורמים נזק דיגיטלי - גם בטיסות. נזכיר כי טיסה של חברת Thomson מקנקון לבריטניה בוטלה ברגע האחרון כי אחד הנוסעים הדליק רשת סלולרית תחת השם "Jihadist Cell London 1".

"אין ספק כי מדובר במהפכה בעולם איתור רשתות אלחוטיות. האפשרות לעשות זאת באמצעות התקן ייעודי נייד שנכנס בכף יד, הופכת את פעולת האיתור והמעקב אחר רשתות WIFI למשימה פשוטה לביצוע", מסכמים בג'נובייס. "במציאות שבה שם של רשת אלחוטית מבטלת טיסה, הצורך לאכן מכשירי WIFI הופך קריטי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית