איירבוס מתכננת לפתח מטוס קרב אירופי חדש

ענקית התעופה האירופאית הודיעה כי היא מתכננת לפתח מטוס קרב אירופי חדש. על פי הודעת החברה, גרמניה וספרד כבר הוגיעו כי יקחו חלק בתוכנית הפיתוח ובחברה מקווים כי גם צרפת ובריטניה ישתפו פעולה

מטוס ה"יורופייטר" (צילום: AP)

קונצרן התעופה האירופי איירבוס חשף תכנית לייצר מטוס קרב אירופי חדש, שיחליף את מטוסי הקרב האירופיים 'יורופייטר' ו'רפאל' (מפעלי דאסו).

התכנית החדשה של איירבוס קרויה FCAS – 'מטוס הקרב העתידי', ומנהל החטיבה הצבאית של איירבוס, פרנדדו אלונסו, אמר כי גרמניה וספרד כבר חתמו על השתתפות בפרויקט, "ואנו מקווים שצרפת תצטרף אף היא". הוא אמר לעיתון הגרמני 'הנדלסבלאט' שחלקים של המטוס ייוצרו בגרמניה ובספרד, וחלק מהמימון מיבוא מהממשלות. לדברי אלונסו, "אין עוד מקום לייצר שנים-שלושה מטוסי קרב אירופיים ביבשת, ויש לאחד את כל כוחות הפיתוח והייצור ולבנות מטוס אירופי אחד".

DEFENSE WORLD אתר כותב כי מדינות אירופה יכולות לקנות בארה"ב מטוסי F-35, שהם דור 5 של מטוסי קרב, אולם ראשי איירבוס מסבירים שהאיחוד האירופי שואף להשיג ריבונות טכנולוגית ואסטרטגית כחלק מתכנית ההגנה החדשה של האיחוד, הכוללת השקעת מיליארד וחצי אירו בשנה במו"פ, כולל לפיתוח  מטוס קרב חדש.

נשיא איירבוס, פבריס ברז'ייה, אמר ל'סנדיי טיימס' שאיירבוס תקדם בברכה שיתוף של בריטניה בפרויקט. אולם עקב כוונת בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי, הרי "אם ללא ייחתמו עמה הסכמים ידידותיים, ניאלץ להעביר מפעלי פיתוח וייצור למקום אחר, אם כי אנו מעדיפים לשתף את הבריטים בפרוייקט מטוס הקרב האירופי החדש". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית