אל תסגרו את משרדי "אל-ג'זירה" בארץ

על רקע הידיעות כי ראש הממשלה בוחן את סגירת משרדי רשת "אל-ג'זירה" בישראל, תא"ל (מיל') חנן גפן, מי שעמד בעבר בראש יחידת 8200 של חיל המודיעין, אומר כי אם המהלך ייצא אל הפועל - זו תהיה טעות. דעה

אל תסגרו את משרדי "אל-ג'זירה" בארץ

משרדי אל-ג'זירה בדוחא (צילום: AP)

אסור לנו לסגור את משרדי "אל-ג'זירה" בארץ .

אני מניח בצד את הסיבות המשפטיות והנזק התדמיתי אלא בוחן את צד התועלת בלבד ואת תרומת "אל-ג'זירה" לתהליך ההשלמה של העולם הערבי עם מדינת ישראל.

לאחר מעקב ארוך אחרי שידורי התחנה אני יודע כי צופי "אל-ג'זירה "במדינות ערב זוכים לקבל תמונה מאוזנת על המתרחש במדינת ישראל תוך הבאת תגובות דוברים ישראליים, ציטוט מדויק של התקשורת והדוברים הישראליים והשתדלות ככל שניתן לשמור על שפה לא מתלהמת. ובאופן כללי, ההתייחסות השלילית לישראל היא שולית לחלוטין.

יותר מכך, ובאופן פרדוקסלי לחלוטין, "אל-ג'זירה" הינו כלי הסברה מעולה של מדינת ישראל. בלי שום ציניות וסרקזם. העוקב אחרי מהדורות החדשות מקבל את הפרופיל החדשותי: סקירת מלחמות האזרחים בלוב, סוריה, עראק ותימן, תוך פירוט הזוועות והסבל האנושי, כתבות ארוכות על עוני וסבל באזורים שונים בעולם הערבי והמוסלמי.

מנגד ישראל מקבלת סיקור על מחאת עורכי דין בעניין עצור כזה או אחר. וכך הפרופיל הזה חוזר על עצמו ערב אחרי ערב. הכתבים המשדרים מהארץ, על רקע ירושלים, הכרמל, הגולן או אשדוד מוסיפים ללגיטימציה שלנו בעיני הצופה הערבי יותר מכל פעילות אחרת שנוכל לעשות. הרבה פעמים נדמה לי שרמת ההשמצות ההדדיות אצלנו ( ראה "ניצני נאציזם", "אפרטהייד" ופרסומי  שוברים שתיקה ואחרים) היא הרבה יותר קשה ומזיקה.

תהליך ההשלמה של מדינות ערב והאוכלוסייה הערבית עם קיומה של מדינת ישראל הוא ארוך ויתמשך על עשרות שנים אבל כך נראה  תהליך של שינוי. אסור לנו לעצור אותו.

אולי יעניין אותך גם