רפאל בסלון האווירי בפריז: טילים טקטיים, חליפת פתרונות חימוש למטוסי קרב ומערכות הגנה אוויריות

חברת רפאל מערכות לחימה תציג בסלון האווירי בלה בורז'ה מגוון פתרונות וטכנולוגיות. בין היתר יוצגו הטיל הטקטי החדש, דור 5, ממשפחת טילי ה"ספייק", חליפת פתרונות חימוש משולבת ומלאה למטוסי קרב ומערכות הגנה אוויריות כגון "כיפת ברזל" ועוד. הסלון האווירי ייפתח בשבוע הבא

טיל הספייק החדש (צילום: רפאל)

חברת רפאל מערכות לחימה מתקדמות תציג מגוון רחב של יכולות וטכנולוגיות בתערוכת Paris Air Show 2017 שתיפתח השבוע בפריז. במסגרת התערוכה החברה לראשונה (לאחר שחשפה אותו בחודש שעבר) את הטיל הטקטי החדש, דור-5, ממשפחת טילי "גיל" ("ספייק").

הטיל החדש נקרא SPIKE LR II ("גיל 2"), וניתן לשגרו לטווח מוגדל של עד 5.5 ק"מ (בשיגור קרקעי) ועד 10 ק"מ בשיגור ממסוק קרב. משקלו 12.7 ק"ג בלבד, והוא מותאם לירי מכלל משגרי "הגיל" הקיימים כיום (ביבשה, באוויר ובים). הטיל הינו בעל יכולות בינה מלאכותית מתקדמות, יכולת חדירת מבנים ושריון מוגדלת והתמודדות עם מיגון ריאקטיבי ואקטיבי על גבי רק"ם.

משה אלעזר, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות יבשה וים ברפאל מציין, כי הטיל החדש נותן מענה לאתגרי שדה הקרב המודרני ופיתוחו הוא פרי ניסיונה העשיר של רפאל בתחום הטילאות על סוגיה השונים, יכולות ההנדסה המתקדמות שלה ושיתוף הפעולה של החברה עם צה"ל ועם צבאות בחו"ל העושים שימוש במערכות אלה.

בנוסף ל"גיל 2", תציג רפאל את שאר משפחת טילי ה"גיל", טילים אלקטרו-אופטיים, רב- תכליתיים, לטווחים של עד 30 ק"מ, הניתנים לשיגור ממגוון פלטפורמות.

כמו כן, בתערוכה תציג רפאל לראשונה חליפת פתרונות חימוש משולבת ומלאה למטוסי קרב. על גבי דגם מטוס מוקטן יוצגו טילי אוויר-אוויר מסוג "פיתון-5" ו"דרבי", מערכות אוויר-שטח מסוג "ספייס", מטע"ד (pod) אלקטרו-אופטי לתקיפה ולניווט מסוג "לייטנינג-5", "רקהלייט" - פוד אלקטרואופטי לתצפית ולאיסוף מודיעין בזמן אמת, מערכת תקשורת רחבת-סרט ומערכות לוחמה אלקטרונית מתקדמות.

בנוסף, החברה תציג גם את מערכות ההגנה "כיפת ברזל" –  להגנה מפני טילים ורקטות קצרות טווח, "סטאנר" - מיירט מערכת "שרביט קסמים" להגנה מפני טילים ורקטות לטווח הבינוני ומערכת MICAD לשליטה ובקרה של מערכי הגנה אווירית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית