למרות המשבר הדיפלומטי: הפנטגון אישר מכירת מטוסי קרב מדגם F-15 לקטאר

על פי כלי התקשורת הפנטגון אישר את מכירתם של 36 מטוסי קרב מדגם F-15 לקטאר. על פי הערכות שווי העסקה עומד על כ-12 מיליארד דולרים. העסקה אושרה במהלך פגישה בין שר ההגנה האמריקאי ג'ים מאטיס ונציגי קטאר. לאחר הפגישה נמסר כי הצדדים דנו גם במאבק מול דאעש וכי העסקה תסייע ל"חיזוק הקשרים הביטחוניים בין המדינות"

מטוסי F-15 (צילום: AP)

על אף המשבר החריף במפרץ הפרסי – הפנטגון אישר עסקת מכירה של מטוסי קרב מסוג F-15 לקטאר בשווי של 12 מיליארד דולרים. כזכור, בשבוע שעבר הודיעו מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות, תימן, לוב ובחריין על ניתוק היחסים הדיפלומטיים עם קטאר בטענה כי הנסיכות המפרצית תומכת בארגוני טרור ומעודדת אי יציבות בעולם הסוני.

בכלי התקשורת מדווחים כי שר ההגנה האמריקאי ג'ים מאטיס ונציגי קטאר נפגשו על פי הדיווחים לאשר עקרונית את העסקה, וזאת על אף הביקורת שמתח לאחרונה נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על ממשל קטאר על קשריהם עם ארגוני טרור. ברשת "בלומברג" דווח כי במסגרת העסקה תרכוש קטאר 36 מטוסי קרב מסוג F-15.

בהודעה ששלח הפנטגון נכתב כי עסקת המכירה "תגביר את הקשרים הביטחוניים בין שתי המדינות".בקטאר אמרו גורים לכלי התקשורת כי העסקה תביא ליצירת מקומות עבודה נוספים בארה"ב.

במהלך פגישתם של נציגי קטאר עם שר ההגנה האמריקאי דנו הצדדים עוד במאבק מול ארגון דאעש, ובחשיבות של הצורך בפיתרון המשבר הדיפלומטי המתחולל במפרץ הפרסי.

ההודעה על עסקת המכירה מגיעה לאחר שבנובמבר 2016, ארה"ב אישרה הסכם עקרונות של מכירת מטוסי קרב מדגם F-15 לקטאר. אז היה מדובר על סדר גודל של כ-72 מטוסים בשווי של 21.1 מיליארד דולרים. מטוס הקרב מסוג F-15 מיוצר על ידי חברת בואינג.

כזכור רק לפני כחודש דווח בכלי התקשורת על כוונת ארה"ב וסעודיה לחתום על עסקת ענק של מכירת אמצעי לחימה אמריקאים לסעודיה. שווי העסקה הוערך אז על כ-110 מיליארד דולרים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית