ספיישל לחיל האוויר הנורווגי: מטוס חמקן F-35 עם מצנח עצירה

חברת לוקהיד מרטין ייצרה בעבור חיל האוויר הנורווגי דגם של מטוס החמקן ה-F-35 עם מצנח עצירה. המטרה היא לסייע למטוסים בנורווגיה ההררית שם רוב מסלולי הנחיתה קצרים, להגיע לעצירה מהירה יותר

אילוסטרציה: לוקהיד מרטין

חיל האוויר של נורווגיה עומד לקבל תוספת ייחודית לסד"כ שלו: מטוסי חמקן מדגםF-35  המצוידים במצנחי עצירה בגלל התנאים הגיאוגרפיים ומזג האוויר במדינה.

באחרונה נערך בהצלחה הניסוי הראשון של נחיתת מטוס F-35 עם מצנח עצירה. משרד ההגנה הנורווגי הסביר כי המצנח תורם להאטת מהירות הנחיתה ולעצירה מהירה יותר של המטוס, ולדבר יש חשיבות רבה בנורווגיה ההררית, שבה רוב מסלולי הנחיתה הם קצרים ובימים רבים בשנה המסלולים מכוסים שלג. 

במפעלי לוקהיד מרטין, יצרנית המטוס, היה בהתקנת המצנח בחלקו האחורי של המטוס משום אתגר טכנולוגי מיוחד: אסור שמתקן כלשהו יבלוט מגוף המטוס כדי לשמר את תכונת החמקנות שלו ואת מבנהו האווירודינמי המיוחד. אחרי הניסוי הראשון המוצלח מפתחים ומייצרים עתה את מתקני מצנח העצירה בבסיס חיל האוויר אדוארדס שבקליפורניה.

על פי כלי התקשורת גם חילות האוויר של הולנד וקנדה בוחנים את האפשרות של מטוסי F-35 המצוידים במצנח עצירה

ואילו ביפן נערך טקס השקה חגיגי למטוס F-35 הראשון שהורכב במפעלי התעשיה הכבדה מיצובישי ביפן. משרד ההגנה היפני בחר  במטוסי F-35 כמטוס הקרב של הדור הבא בחיל האוויר היפאני והוזמנו 42  מטוסים. ארבעה הראשוניים כבר נמסרו ליפנים, ועל פי הסכם בין שתי המדינות חלק מהמטוסים יורכבו בתעשיה המקומית.   

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית