עשות אשקלון תציג בסלון האווירי בלה בורז'ה מערכת להגברת הבטיחות התעופה אזרחית

החברה, שהינה חברת בת של תעש מערכות, תציג את המערכת שפותחה בשיתוף החברות האיטלקיות EFESTO ו -C.F.M. AIR. המערכת 

עשות אשקלון תציג בסלון האווירי בלה בורז'ה מערכת להגברת הבטיחות התעופה אזרחית

יצחק אהרונוביץ, יו"ר תעש מערכות (צילום: תעש מערכות)

חברת עשות אשקלון, חברת בת של תעש מערכות, תציג בסלון האווירי הגדול המתקיים בשבוע הבא בלה בורז'ה שבצרפת, מערכת הנעה היברידית - HYSKY 60 - שפותחה בשיתוף עם החברות האיטלקיות -  EFESTO ו -C.F.M. AIR, שמטרתה להגביר את הבטיחות בתעופה האזרחית. המערכת תוכננה למספר שימושים תעופתיים ובראשם תעופה אזרחית - מסחרית, תעופה קלה ועוד ומאפשרת זמן טיסה של 6 דקות קריטיות במצב של קריסת מנוע - זמן קריטי בתעופה לביצוע הכנות לנחיתת חירום וקשר עם מגדל הפיקוח וטיסה ללא "חתימת חום" אשר לא קיימת במנוע חשמלי.

המערכת תוכננה על ידי חברת עשות אשקלון המתמחה בפיתוח ויצור רכיבים טכנולוגיים וממסרים לתעופה וביטחון וחברות איטלקיות EFESTO המתמחה בפיתוח וייצור בקרות אלקטרוניות וחברת C.F.M. AIR המתמחה בפיתוח וייצור מטוסים קלים. טייס הניסוי הראשי של החברה הוא האסטרונאוט  מאוריציו קלי, אשר התאמן יחד עם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל ובנוסף הינו טייס קרב בחיל האוויר האיטלקי ומפתח מטוסים ופלטפורמות מוטסות.

מערכת ההנעה ההיברידית מתוכננת להגיע עם ערכת התאמה למנועי ROTAX 914,912  אשר תיתן יתרונות יוצאי דופן לכל תחום התעופה הקלה- עד ל- 600 ק"ג. 

מוקדם יותר השבוע ציינו בעשות אשקלון את 50 שנות פעילות החברה באירוע לעובדי החברה ומשפחותיהם במתחם המפעל בחברה הפועל באזור התעשייה באשקלון. כ-1000 איש לקחו חלק באירוע, ביניהם עובדי החברה, שותפים לפעילות וראשי עשות אשקלון - ביניהם - היו"ר יצחק אהרונוביץ המכהן כיו"ר תעש מערכות, מנכ"ל תעש מערכות אבי פלדר, ומנכ"ל המפעל תא"ל (מיל') מיכאל דיין. יו"ר דירקטוריון תעש מערכות ועשות אשקלון יצחק אהרונוביץ וכל המברכים הדגישו את תרומתה של החברה לביטחון המדינה בהיותה ספק חיוני של רכיבים לטנק מרכבה סימן 4 ולנגמ"ש הנמ"ר.