אלביט מערכות בסלון האווירי בפריז: איסוף מודיעין ואחיזת שטח. 'עין בשמים'

אלביט מערכות תציג השנה בתערכות האוויר הגדולה בלה בורז'ה מטע"דים מתקדמים, חימושים משוטטים ומערכות לאיסוף מודיעין. בין היתר תוצג בסלון מערכת SkEye - מטע"ד בעל יכולת איסוף, עיבוד, ניתוח ושידור מודיעין. כמו כן יוצג ה"שרקרק" - חימוש טקטי משוטט

(צילום: אלביט מערכות)

מערכות לאיסוף מודיעין, חימושים משוטטים ומטע"דים מתקדמים – אלו הנושאים שבהם תתמקד השנה חברת אלביט מערכות בתצוגתה בסלון האווירי הגדול, שייפתח ב-19 בחודש בלה בורז'ה שליד פריס.

אלביט מערכות הציגה כמה מהמוצרים החדשים של חטיבת המודיעין של החברה, שלכמה מהם תהיה הופעת בכורה בסלון האווירי:

מערכת SkEye - 'עין בשמים' הוא המוצר הבולט שמותאם לשימושים צבאיים, אך גם, ואולי בעיקר, לביטחון המולדת, למאבק בטרור וללחימה בשטחים עירוניים צפופי מבנים. דני ישראלי, סמנכ"ל לאסטרטגיה ולפיתוח עסקי בחטיבת המודיעין, הסביר כי מטע"ד סקיי-איי נישא על גחונם של מל"טים הרמס 900 או הרמס 450 והוא מתמקד באחיזת שטח גדול במיוחד, כ-80 קמ"ר, שבו הוא אוסף מודיעין, בעל יכולות סיגינט, אלינט וקומינט. המטע"ד מסוגל לאסוף מידע, לעבדו, לנתחו ולשדרו לתחנת קרקע.

לדברי ישראלי, המטע"ד מתאים ללחימה בטרור, למשימות HLS, לאסונות טבע, לשרות מגיבים ראשונים במקרי אסון – לכל משימה הדורשת איסוף מודיעין ואחיזת שטח גדול במיוחד, כאשר ניתן לחלק את פעולת המטע"ד כך שיצפה בעשרה חלקי-שטח באופן נפרד.

במטע"ד יש מצלמה (יותר ממיליארד פיקסל), ולמעשה המטע"ד החדש ממלא פונקציות של עשרה מזל"טים קטנים שנדרשו לפני כן כדי לאסוף מודיעין מפני שטח גדול. המל"ט, שהוא בעל שהייה ארוכה באוויר, נע מעל השטח במעגלים בגובה ממוצע של 25-30 אלף רגל, והציוד האופטי הנישא על גבו אוסף מודיעין, מקליט, מצלם ומשדר. למערכת יש גם יכולת לאגור את המידע ולשמרו כארכיון, למקרה שלקוח מעוניין לחזור למידע שנאסף לפני זמן מה. למערכת מעבד חזק במיוחד ויחידת אחסון מידע. כדוגמה, אם יש פיגוע טרור במקום מסוים, מסוגלים המל"ט והמטע"ד SKYEYE לתת למפעילים ולמקבלי ההחלטות מידע על מקום הפיגוע, על רחובות סמוכים, על בתים סמוכים ורחוקים, על 10 'אזורי עניין' REGIONS OF INTEREST  בו זמנית לצורכי מרדף.    

גם ה"שרקרק" (SKY STRIKER), שהוא חימוש טקטי משוטט יוצג בתערוכת הגדולה.  מדובר בחימוש למשימות חשאיות ומדויקות. משוגר מהקרקע, מסתובב מעל שטח ומחפש מטרות במשך כשעתיים, בוחר מטרה, וכשהמפעיל מחליט לתקוף הוא תוקף את המטרה  בעזרת רש"ק שמשקלו בין חמישה ל-10 ק"ג. ייחודו של ה"שרקרק", ובכך הוא שונה מכלים דומים אחרים, היא יכולתו לשוב הביתה בתום המשימה, אם אינו תוקף מטרה, ואז הוא צונח ליד משגריו בעזרת מצנח וכרית אוויר. מיועד לתמוך בכוחות מיוחדים וביחידות בדרגי גדוד וחטיבה. טווח החימוש המשוטט הוא 40 ק"מ והוא מסוגל לשהות באוויר כשעתיים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית