התע"א תספק לחיה"א מערכות לאימון בקרבות האוויר של מטוסי האימון "לביא" מול מטוסי קרב

חיל האוויר הזמין ממפעל מלמ של התע"א מערכות אימון ותחקור מסוג "אהוד". התקנת מערכות האימון תאפשר שילוב של מטוסי הקרב מדור 4 בתרחישי אימון עם מטוסי ה"לביא", הטסים כבר עם רשת התקשורת של מערכת "אהוד"

התע"א תספק לחיה"א מערכות לאימון בקרבות האוויר של מטוסי האימון "לביא" מול מטוסי קרב

מערכת אהוד (צילום: התעשייה האווירית)

התעשייה האווירית הודיעה כי תספק לחיל האוויר הישראלי פודי אימון מסוג "אהוד", לאימון משותף של מטוסי הקרב של החיל עם מטוסי האימון ה"לביא". על פי הודעת התע"א, חיל האוויר הישראלי הזמין ממפעל מלמ של התעשייה האווירית מערכות אימון ותחקור מסוג "אהוד" (פוד חיצוני נישא על כנף המטוס) אשר יותקנו על מטוסי הקרב השונים של החיל כחלק ממערך האימונים וזאת כמערכת מקשרת עד להתקנת מערכות קבועות. התקנת מערכות האימון "אהוד" תאפשר שילוב של מטוסי הקרב מדור 4 בתרחישי אימון עם מטוסי ה"לביא", הטסים כבר עם רשת התקשורת של מערכת "אהוד".

נשיאת פודי "אהוד" של מלמ על ידי מטוסי הקרב של חיל האוויר תאפשר ביצוע אימון חי (Live) ותחקור משותף עם מטוסי ה"לביא" על בסיס רשת "אהוד" כפי שמבוצע במדינות נוספות, כגון איטליה. זאת, כחלק מיכולתה של התעשייה האווירית לבצע שילוב אימון LVC  (Live, Virtual, Constructive),על בסיס הדור החדש של מערכת "אהוד".

בנוסף לשימוש זה, מפעילה התעשייה האווירית שירותי אימון לפי דרישה, ומציבה מומחי אימון לתפעול וליווי מערכות התחקור במגוון פעילויות של החיל.

יעקב גליפת, מנהל מפעל מלמ, חטיבת טילים וחלל בתעשייה האווירית מסר כי "מלמ מקדמת שירותי אימון לחיל האוויר ומלווה תרגילים רב-לאומיים על מנת לאפשר ללקוחותינו לחוות את שיטות האימון המודרניות הטובות ביותר ולמצות כל גיחת אימונים באופן יעיל ומדויק. הטכנולוגיות שלנו מביאות לידי ביטוי את היכולות החדשות והמתקדמות של רשת "אהוד" ומאפשרות תמיכה רשתית במתארי LVC. זוהי התפתחות טבעית של מערכת "אהוד" הוותיקה, שלה פריסה רחבה בכל העולם".

ברחבי העולם סופקו עד היום מעל 1,000 פודי אימון מסדרת "אהוד", וכן, מאות מערכות תחקור. מערכת "אהוד" משמשת כיום בפועל כרשת האימון האווירי הסטנדרטית של מדינות NATO