חברות ישראליות מציעות לפרו מטוסי התרעה
עמי רוחקס דומבה
| 07/06/2017
בעקבות תערוכת Sitdef 2017, שוב צפים דיווחים כי פרו מעוניינת לרכוש מטוסי התרעה מוקדמת [AEW & C]. אותם דיווחים מציינים כי בין המתמודדות גם חברות ישראליות.
לפי פרסום של maquina-de-combate, על העסקה מתמודדות תעשייה אווירית עם הגולפסטרים 550, רפאל ו-BIRD עם ה-King Air 350ER וחברת סאאב השוודית עם ה-Saab 2000.
נזכיר כי הרצון של פרו במטוסים מסוג אינו חדש. כבר ב-2011 צפו דיווחים כי תעשייה אווירית מציעה לפרו את הגולפסטרים.
מעניין לראות את ההצעה של רפאל בהקשר זה, חברה שבאופן מסורתי לא מתוייגת עם שוק מטוסי ההתרעה. על פי הפרסום, ההצעה של רפאל ו-BIRD כוללת מכ"מ AESA יחד עם מערכת C4I של BIRD. המטוס יכלול גם פוד Reecelite של רפאל, תקשורת לווינית ומערכת ל"א.
תעשייה אווירית מציעה את הגולפסטרים 550 וגם מערכת מדגם ELI-3120 המתאימה למטוסים קטנים יותר שיש לפרו כמו ה-Fokker 50.
על אף הפרסום, נראה כי בשלב זה פרו עדיין מגששת, והעסקה, אם בכלל, נמצאת בשלבים מאד מוקדמים.
בעקבות תערוכת Sitdef 2017, שוב צפים דיווחים כי פרו מעוניינת לרכוש מטוסי התרעה מוקדמת [AEW & C]. אותם דיווחים מציינים כי בין המתמודדות גם חברות ישראליות.
לפי פרסום של maquina-de-combate, על העסקה מתמודדות תעשייה אווירית עם הגולפסטרים 550, רפאל ו-BIRD עם ה-King Air 350ER וחברת סאאב השוודית עם ה-Saab 2000.
נזכיר כי הרצון של פרו במטוסים מסוג אינו חדש. כבר ב-2011 צפו דיווחים כי תעשייה אווירית מציעה לפרו את הגולפסטרים.
מעניין לראות את ההצעה של רפאל בהקשר זה, חברה שבאופן מסורתי לא מתוייגת עם שוק מטוסי ההתרעה. על פי הפרסום, ההצעה של רפאל ו-BIRD כוללת מכ"מ AESA יחד עם מערכת C4I של BIRD. המטוס יכלול גם פוד Reecelite של רפאל, תקשורת לווינית ומערכת ל"א.
תעשייה אווירית מציעה את הגולפסטרים 550 וגם מערכת מדגם ELI-3120 המתאימה למטוסים קטנים יותר שיש לפרו כמו ה-Fokker 50.
על אף הפרסום, נראה כי בשלב זה פרו עדיין מגששת, והעסקה, אם בכלל, נמצאת בשלבים מאד מוקדמים.