דו"ח: איום הסייבר מייצר מרוץ תקיפה בינמדינתי הדדי קיברנטי של מערכות גרעיניות אסטרטגיות

דו"ח: איום הסייבר מייצר מרוץ תקיפה בינמדינתי הדדי קיברנטי של מערכות גרעיניות אסטרטגיות

By CPOA(Phot) Tam McDonald - Defence Imagery, OGL, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=23959199

 צי צוללות הטריידנט הבריטי חשוף להתקפת סייבר קטסטרופלית שיכולה להפוך את הנשק הגרעיני של בריטניה לחסר תועלת, כך על פי דיווח של חוקר אמריקני.

 הדו"ח הכולל 38 עמודים תחת השם UK Trident: A Growing Threat, מזהיר כי מתקפת סייבר מוצלחת יכולה "לנטרל פעולות, להוביל לאובדן חיים, להביס או אולי אפילו להביא לירי קטסטרופלי של ראשי נפץ גרעיניים (במישרין או בעקיפין)". [מקור: theguardian.com]. 

 למרות ההתייחסות של משרד הביטחון הבריטי שאמר שוב ושוב כי את מערכות ההפעלה של הצוללות הגרעיניות של בריטניה לא ניתן לפרוץ בזמן שהן בים כי הם לא מחוברות לאינטרנט בשלב זה, מחברי הדו"ח נשארו סקפטיים.

 "ההתקפות הפוטנציאליות בסייבר מכסות שלושה שלבי חיים של הצוללות: בנייה, סיור ותחזוקה. כל אחד משלבים אלה מכיל פגיעויות ספציפיות שצריך לחקור, להעריך ולפקח עליהן. אמצעי ההגנה צריכים לכלול פתרונות פיזיים ותוכנתיים, תוך שימוש בטכנולוגיות לזיהוי ותרגילי סימולציה כדי להגיב לכל התרחישים האפשריים", נכתב במסקנות הדו"ח.

 "דו"ח זה התמקד בפגיעות הקיברנטית של הצוללות הגרעיניות של בריטניה, אבל כמובן, ביטחון בסייבר רלוונטי לכל סוגי הציוד הצבאי, ובמיוחד עבור מערכות אחרות של אספקת נשק גרעיני. נאמר כי בגלל 'פער האוויר' התפעולי, הצוללות בטוחות יחסית לפלטפורמות אחרות. זה יכול להיות נכון, אבל יש השלכות מיוחדות על צוללות טילים בליסטיים בגלל המשימה שלהם כמו יכולת מכה שניה.

 "אלה נחשבו כבלתי פגיעות להתקפת מכה ראשונה, ונחשבו לגורם מייצב ביחסים האסטרטגיים בין ארה"ב לברית-המועצות, היום רוסיה, במשך למעלה מחצי מאה. אם הביטחון בפלטפורמות אלה ייפגע, אז יכולות להיות לכך השלכות בלתי צפויות על היציבות האסטרטגית, וחוסר יציבות המשבר, שיש ללמוד מקרוב."

 כותבי הדו"ח מעלים סוגיה מעניינת במיוחד:

 "קיימת בעיה מסוימת הקשורה לאופי הלוחמה הקיברנטית והמגמות הנראות כמעדיפות התקפות על פעולות הגנה כאשר המערכות הופכות מורכבות יותר ומשולבות, כלי הפריצה מתרבים, ומדינות מקצות יותר משאבים ליכולות הסייבר ההתקפיות שלהן.

 "האבטחה הקיברנטית עצמה צריכה לעסוק בפעולות מודיעין סייבריות פוגעניות כדי לעקוב אחר הכוונות, היכולות וסדרי העדיפויות של כל תוקף. זה מניע דילמה ביטחונית בסייבר, שבה היריבים מתחרים לחדור זה לזה למערכות נשק גרעיני בין השאר כדי להבטיח את שלהם".

 מקור: basicint.org

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות