הכרזה בבריסל: ארגון נאט"ו מצטרף לקואליציה הנלחמת נגד דאעש בעירק ובסוריה

נאט"ו מצטרפת לקואליציה הנלחמת נגד דאעש בסוריה ובעירק

צילום: AP

נאט"ו מצטרפת לקואליציה הנלחמת נגד דאעש בסוריה ובעירק. בפסגת נאט"ו בבריסל, הנערכת בנוכחות הנשיא טראמפ, הודיע מזכיר הארגון יינס סטולטנברג, כי נאט"ו תצטרף רשמית למאמצי הקואליציה להילחם בארגון הטרור. "זה יהיה מסר פוליטי חזק בדבר המחויבות של הארגון להילחם בטרור" אמר סטולטנברג.

מה המשמעות האמיתית של הצטרפות נאט"ו? ניו יורק טיימס מדווח, כי לנאט"ו היתה עד כה נציגות קטנה בעירק, שאנשיה עסקו בעיקר באימון חיילים. עתה נודע כי בבריסל כבר עושים מפקדי נאט"ו הכנות לשלוח אלפי חיילים נוספים לשתי חזיתות - אפגניסטן ועירק, כשהמשימה העיקרית היא לאמן חיילים מקומיים בלחימה נגד טרור. יו"ר המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, גנרל ג'וזף דאנפורד, אמר כי נאט"ו נוטלת על עצמה אחריות רבה יותר לנעשה בעירק, ומנהיגי המדינות החברות בארגון דנים בימים אלו במשמעות התגבור הצבאי.

כמה מחברות נאט"ו כבר שלחו יחידות צבא קטנות לעירק ולסוריה, ומשתתפות בעיקר בתקיפות אוויר נגד  מטרות של דאעש. בפברואר השנה יזם נאט"ו תכנית אימונים מיוחדת לכוחות המקומיים בנושא ניטרול מטעני-צד.  הגנרל הצ'כי פטר פאבל, יו"ר הוועדה הצבאית של נאט"ו, אמר כי על הארגון להגביר פעילות בעירק וכי יש לנצל את הידע והניסיון של צבאות הארגון, בעיקר בתחומי הלוגיסטיקה, אימונים והכשרה ושיפור היכולות הקרביות והמבצעיות של יחידות צבא מקומיות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית