חיל האוויר הגרמני מבקש תדרוך מסווג על מטוס החמקן F-35

חיל האוויר הגרמני (LUFTWAFFE) הגיש רשמית בקשה כתובה לצבא ארה"ב לקבל תדריך מסווג ונתונים על מטוס החמקן F-35  מתוצרת לוקהיד מרטין

צילום: לוקהיד מרטין

מחלקת התכנון של מטה חיל האוויר הגרמני הדגישה במכתב שממשלת גרמניה טרם אישרה תכנית רכש למטוסי הקרב העתידיים, וכי בקשת המידע והנתונים מארה"ב אין פירושה התחייבות רכש. פרשנים אמרו לרויטר, כי הבקשה הגרמנית מוזרה במקצת, שכן גרמניה היא אחת מארבע מדינות הקונסורציום המייצר את מטוסי הקרב (דור 4) 'יורופייטר' 'טייפון'. האחרות הן בריטניה איירבוס ואיטליה. חיל האוויר הגרמני מתכנן להחליף את מטוסי הקרב שלו מדגמי 'טורנדו' ו'יורופייטר' בין 2025 ל-2035. אם תרכוש גרמניה מטוסי F-35 תסייע תכונת החמקנות שלהם להתחמק ממכ"ם האויב.  בנות בריתה של גרמניה באירופה – בריטניה, נורווגיה, הולנד, טורקיה ואיטליה – כולן קונות מטוסי F-35 , ואילו שוויץ, בלגיה ופינלנד מחפשות אף הן מטוסי קרב דור 5.

חיל האוויר הגרמני הודיע לצבא ארה"ב כי צוות קטן של קצינים גרמניים בלופטוואפה כבר אוסף נתונים ומתכונן לערוך בדיקות מפורטות של מטוסים חלופיים. "כדי להבין היטב את הטכנולוגיות  של ה-F-35 מבקש חיל האוויר תדרוך מסווג על יכולות המטוס בכלל , ובפרט נושאי החיישנים, ניהול המידע והיכולות המבצעיות". מקור צבאי אמריקני אמר כי תדריך כגון זה עשוי להימשך שמונה שעות. דובר הפנטגון אישר את קבלת המכתב הגרמני, ואמר כי הוא "פועל לתמוך בבקשתו של חיל האוויר הגרמני". חברת לוקהיד מרטין, שנשאלה על הנושא, הפנתה את השואלים למשרד החוץ האמריקני, האחראי למכירת ציוד צבאי למדינות זרות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית