325 מזל"טים מתאבדים לתקיפת דאעש

הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב הנלחמים בעירק הזמינו בדחיפות מאות מזל"טים מתאבדים קטנים (KAMIKAZE DRONES) כדי לתקוף מטרות של דאעש, ולהתמודד עם כלים בלתי מאויישים שמפעיל הארגון

פיקוד הכוחות המיוחדים (SOCOM) פרסם "מסמך צרכים חיוניים דחוף" לספק לו 325 "טילי אוויר מיניאוטוריים" בקיץ הזה, ורוב הכלים כבר נמסרו ליחידות הכוחות המיוחדים. לפי DEFENSE ONE מדובר במזל"ט קטן (SWITCHBLADE) המשוגר על ידי חייל אחד מצינור שיגור פשוט, ועל הכלי מצלמה ומערכת ניווט מבוססת GPS. החברה המייצרת AEROVIRONMENT מסרה כי המזל"ט הוא למעשה טיל קטלני זעיר שניתן להפעלה ידנית או אוטונומית. הוא מסוגל לטוס באוויר כ-15 דקות במהירות של 100 מייל לשעה. עתה דורשים הכוחות המיוחדים דגם מתקדם יותר של המזל"ט, ובקרוב תיפתח בטמפה, פלורידה, מעבדה מיוחדת שתפתח כלים מסוג זה.

ג'יימס גרנס, הממונה על הרכש ב-SOCOM, אמר כי האיומים בשטח משתנים במהירות וכך גם הטכנולוגיות של האויב. "בקרוב נצטרך להתמודד עם להקות של כטב"מים אוטונומיים שיצויידו במערכת לזיהוי פנים שיתקפו אותך בשדה הקרב. איך נתמודד עם זה?". קולונל ג'ון ריים, קצין האמל"ח של פיקוד  הכוחות המיוחדים, הוסיף כי הכוח שלו "זקוק היום לכלים קטנים שתהיה להם היכולת להשמיד כלים גדולים".

מפקד SOCOM, גנרל ריי תומס, ביקר באחרונה אצל כוחותיו הנלחמים בגזרת מוסול, ושם הציגו לו כלי טיס שנתפס מידי דאעש – קוודקופטר,מסוק זעיר בעל ארבעה מנועים, חמוש בנשק 40 מ"מ. הגנרל סיפר כי באחד מימי הלחימה בגזרת מוסול ספרו החיילים האמריקניים 70 כלי טיס בלתי מאויישים זעירים של דאעש מעל אזור הלחימה. התוצאה היתה יצירת קשר עם מעבדת ג'ון הופקינס בארה"ב על מנת שיפתחו שם מזל"טים שיוכלו לאתר ולשבש כטבכ"מים של דאעש. לדברי הגנרל יש התקדמות וכבר נרשמה הצלחה מבצעית לכלים כאלו בשדה הקרב.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית