ניסוי איראני בשיגור טיל שיוט מתוך צוללת ננסית

הצי האיראני ערך באחרונה ניסוי של שיגור טיל שיוט מתוך צוללת ננסית, שהמבנה שלה מבוסס על דגם צוללת ננסית של קוריאה הצפונית. צוללת כזו הטביעה כלי שיט דרום קוריאני ב-2010

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הניסוי האיראני לשגר טיל שיוט מתוך צוללת ננסית נערך במצרי הורמוז ב-2 במאי. THE TRUMPET ו-DEFENSE WORLD מדווחים, כי הדמיון הרב בין דגמי שתי הצוללות הננסיות מעיד על השת"פ ההדוק בין טהראן לפיוניאנג בתחום הטילים וכלי השיט, בנוסף לשת"פ הגרעיני. מסתבר כי איראן וקוריאה הצפונית הן שתי המדינות היחידות בעולם המפעילות צוללות ננסיות, שייחודן בכך שהן מסוגלות לנוע ולהסתתר במים רדודים.

פרשנים מציינים כי ארה"ב מודאגת מניסוי השיגור של טיל שיוט מצוללת ננסית במצרי הורמוז, שהם צרים יחסית, אך בהם עובר מידי יום ביומו חלק נכבד של הנפט העולמי. ג'פרי לואיס, חוקר בכיר במכון למחקרים בינלאומיים מידלברי במונטריי, אמר בעקבות הניסוי האיראני: "במשך השנים ראינו צילומים של אישים איראניים וצפון קוריאניים בביקורים הדדים בשתי המדינות וראינו הרבה פריטי חומרה משותפים. פעמים ראינו דברים שונים בקוריאה הצפונית שמאוחר יותר צצו והופיעו באיראן. צריך לציין כי בשנים האחרונות אנו מבחינים בתנועה גם בכיוון ההפוך – ייצור איראני המגיע לפיוניאנג". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית