ריכוז כוחות אמריקאים בירדן או תרגיל רב לאומי?

צילומים אווירים ותצלומי לווין חושפים בניין כוח מהותי בבסיס צבא ירדן הממוקם במזרח העיר א-זרקא, כ-43 ק"מ מהגבול הסורי. האם מדובר בתרגיל או הכנות לבואו של דאעש לדרום סוריה? 

ריכוז כוחות אמריקאים בירדן או תרגיל רב לאומי?

אזור ריכוז הכוחות בירדן על פי הדיווחים - שירות המפות של גוגל

תמונות שפורסמו ברשת חושפות בניין כוח מהותי בבסיס צבא ירדן הממוקם במזרח העיר א-זרקא, כ-43 ק"מ מהגבול הסורי. למרות התמונות, עולה השאלה האם מדובר בריכוז כוחות אמריקאי כהכנה ללחימה מול דאעש בדרום סוריה, או שמא מדובר בתרגיל Eager Lion המתקיים בימים אלו בירדן.

ובכן, כמו מספר אירועים ביטחוניים שארעו במזרח התיכון בשנים האחרונות, האי ודאות גדולה. תרגיל ה-Eager Lion מתקיים כבר מספר שנים בירדן. גם מצבת הכוחות האמריקאים בירדן לא חדשה. כך שלכאורה, תמונות של גידול במצבת הכלים היחסית באזור זה לא צריכה לאותת משהו. בחלק מהדיווחים (מקור: trbrtc) יש השוואות בין תמונות של אותו אזור בזמנים שונים.

מאידך, הלחץ בדרום סוריה עולה כאשר כל הצדדים במשולש הגבולות מתכוננים לבואו האפשרי של ארגון דאעש. בישראל קציני אמ"ן אמרו זאת 'און רקורד' בראיון לאתר מעריב. "הח'ליפות היא לא רק טריטוריאלית. הח'ליף ומועצת השורה שלו נערכים ליום שאחרי. מכינים את הח'ליפות 2.0, המרחב הבא שבו ימקמו את ליבת 'המדינה האסלאמית' ואת התשתית שתאפשר להם להתקיים ברמה הפיזית. הם מחפשים אזור מתאים. יש שתי אופציות: המרחב הזה של דרום סוריה, הקרוב אלינו, או אזור מפגש הגבולות בין סוריה לעיראק", נכתב בכתבה.

למרות התמונות העדכניות וההצהרות על החשש מדאעש, לא ברור האם מדובר בבניין כוח חריג בירדן, מרחק קצר מהגבול עם סוריה, או בשינויי מצבת שגרתיים של כוחות אמריקאים וירדנים הנשמרים כעתודה מזה מספר שנים בירדן.

מקורות: C_Military1 / CT_operative / M3t4_tr0n

 

אולי יעניין אותך גם