כך עקפה חברת מסחר אמריקאית הגבלות ייצוא נשק

כך עקפה חברת מסחר אמריקאית הגבלות ייצוא נשק

bigstockphoto.com

Access USA Shipping מפעילת אתר MyUS.com הורשעה והודתה בייצוא נשק מארה"ב תוך מעקף מגבלות הייצוא. היא הואשמה בהפרה של 150 מגבלות והסכימה לשלם קנס של 27 מליוני דולרים. את האשמות נגד אקסס פרסם ארגון Bureau of Industry and Security או BIS.

ההפרות החלו ב-2011 ועד 2013. לפי המסמך של BIS חברת הספנות ידעה שהיא עוברת על ההגבלות, ואף עזרה ללקוחות לעשות זאת.

על פי BIS, חברת אקסס שינתה ערכים ותיאורי פריטים במסמכי הייצוא, כדי להימנע מבדיקת הייצוא, המתארת, למשל, כלי נשק וחלקי נשק כ"אביזרי מוצרי ספורט "," כלי דיג וחלקי חילוף" או "כלי תפירה". במקרה אחר, העובדים תיארו את מלאי הרובים המיובאים ואת האחיזה כמו "אביזרי צעצוע".

על פי BIS, החברה פתחה "תוכנית רכישה אישית" כדי לעזור ללקוחות החברה לקבל רישיונות לקוח קצה תוך שימוש בכרטיסי האשראי האישיים של העובד ובכתובות הבית שלו. בצורה כזו, המשלוח בוצע ללקוח אמריקאי, זאת כדי לעקוף מצב שבו המוכר היה צריך לסרב למכור סחורות מבוקרות ליצוא ללקוח הזר.

בצורה כזו המשלוחים הגיעו למחסן של אקסס, העובדים שקיבלו את המשלוח שינו את פרטי ההזמנה כך שתתאים למגבלות הייצוא של ארה"ב. בחלק מהמקרים אקסס נתנה הנחות לרכישה מרוכזת כדי להוזיל את עלות המוצר כך שעלות זו תהיה מתחת לסף המחיר המחייב פיקוח על ייצוא מוצרים.

בין המדינות אליהן יוצאו מוצרים על ידי חברת אקסס ניתן למצוא את סעודיה, טורקיה, איטליה, דרום אפריקה, מלזיה, צרפת, אינדונזיה ואפילו הונג קונג.

מקור: efoia.bis.doc.gov

אולי יעניין אותך גם