ניסוי של שיגור טיל בליסטי צפון קוריאני

 טראמפ: "כל האופציות מונחות על השולחן"

קוריאה הצפונית ערכה ניסוי, כנראה כושל, בשיגור טיל בליסטי, זמן קצר אחרי ששר החוץ של ארה"ב, רקס טילרסון, הזהיר כי כישלון לעצור את תכנית הגרעין והטילים של פיוניאנג עלול להביא לתוצאות הרות אסון.  

פקידים אמריקניים ודרום קוריאניים מסרו שהניסוי נערך באזור הנמצא צפונית לבירה פיוניאנג, ונכשל. זה היה הניסוי הבלתי מוצלח הרביעי מאז חודש אפריל.  קומנדר דייב בנהאם, דובר פיקוד האוקיאנוס השקט של צי ארה"ב, אישר שהניסוי נכשל, וכי הטיל התפוצץ מעל שטחה של קוריאה הצפונית.

יממה אחרי השיגור הבלתי מוצלח הגיעה לחופי קוריאה נושאת המטוסים האמריקנית 'קרל וינסן' ופתחה בתמרונים ימיים משותפים עם כלי שיט של הצי הדרום קוריאני.

שר החוץ רקס טילרסון חזר בכינוס מועצת הביטחון בניו יורק ביום ששי על דבריו של הנשיא טראמפ כי "כל האופציות עדיין מונחות על השולחן אם פיוניאנג תמשיך בפיתוח גרעין וטילים בליסטיים". באותו דיון אמר שר החוץ הסיני, וונג יי: "פתרון בעיית קוריאה הצפונית איננו ענין לסין בלבד", וקרא לצפון ולארה"ב לנהוג בהתאפקות ובזהירות. בראיון לרויטר שיבח הנשיא טראמפ את נשיא סין, שי ג'נפינג, "המנסה בכל כוחו לטפל במשבר". אך טראמפ הוסיף אזהרה: "משבר גדול גדול הוא בגדר אפשרות".

פקיד אמריקני מסר לסוכנויות הידיעות רויטר ו-CNN כי הצפוניים ניסו כנראה שיגור של טיל לטווח בינוני מדגם KN-17, ומניחים שהטיל נשבר דקות ספורות אחרי השיגור. הטיל הגיע לגובה של 71 ק"מ והתפרק. קים דונג-יוב, מומחה לנשק צפון קוריאני באוניברסיטת סיאול, אמר כי הוא משער שאחרי השיגור שאבו המהנדסים את הנתונים שחיפשו עד שהטיל התפרק, ויתכן אפילו שהם עצמם השמידו אותו אחרי קליטת הנתונים, כדי לא להכעיס את הסינים, שחזרו והזהירו את הצפון קוריאניים מפני עשיית פרובוקציות. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית