יפן מתעניינת במערכת Aegis Ashore

ארה"ב מנצלת את המשבר מול קוריאה הצפונית לחזק נוכחות באסיה. אחרי התאאד בקוריאה הדרומית, יפן שוקלת מערכת Aegis יבשתית. איך יגיבו בבייג'ינג? 

http://www.lockheedmartin.com/us/products/aegis/aegis-ashore.html

טראמפ מנצל את המשבר עם קוריאה הצפונית לחזק את התבססות ארה"ב באסיה. בין היתר, מתוכננת התקנת מערכת הגנה אווירית מסוג Aegis Ashore ביפן, כך לפי japantimes.

המערכת שמותקנת בפולין ורומניה היא למעשה העתק של מערכת Aegis ימית שעברה המרה להתקנה יבשתית. בפולין ורומניה המערכת מיועדת בפני איומים מרוסיה. ביפן, המערכת תתמודד מול איומים מצפון קוריאה.

נזכיר כי מערכת התאאד הותקנה בקוריאה הדרומית על אף גינוי סיני. כיצד תגיב סין למערך הגנה אמריקאי מבוסס תאאד ו-Aegis יבשתי בסביבתה? זו שאלה פתוחה.

"הרעיון להוסיף את מערכת Aegis Ashore להגנה מפני טילים בליסטיים נועד להתמודד עם מה שטוקיו מכנה 'רמת האיום החדשה' הנשקפת מתוכניות הנשק של צפון קוריאה. הפריסה עשויה להתרחש בעוד מספר שנים, כך אמרו גורמי ממשלה", נכתב בכתבה.

לדברי המקורות,מערכת THAAD שנשקלה על ידי הממשל בטוקיו עולה 125 מיליארדי ין (1.1 מיליארד דולר) עבור כל יחידה, כאשר יפן תצטרך שש יחידות כדי להגן על המדינה כולה.  לעומת זאת, מערכת Aegis Ashore עולה 80 מיליארדי ין (כ-700 מיליוני דולרים) ויהיה צורך רק בשתיים לכסות את אותו שטח.

מקור: japantimes.co.jp

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית