התכנית של ארה"ב להגנה מפני תקיפות סייבר

הממשל של טראמפ מכין תכנית-על להגנה על ארה"ב מפני תקיפות סייבר "של טרוריסטים או מדינות עוינות" 
 
צילום: AP

המתאם הבכיר של תחום הסייבר בבית הלבן מכין בימים אלו תכנית-על ממשלתית מקיפה, שעיקרה מדיניות ביטחון ואבטחת סייבר, הגנה והרתעה, כולל נקיטת אמצעי סייבר התקפיים אם ארה"ב תותקף. בקרוב אמור הנשיא טראמפ לפרסם צו נשיאותי בענין תכנית הסייבר שמכין המתאם הראשי של התחום, רוב ג'ויס. הנשיא קבע כי המפקח והאחראי להכנה ולביצוע התכנית הוא יועצו הקרוב וחתנו ג'ארד קושנר.

בהרצאה באוניברסיטת ג'ורג'טאון אמר רוב ג'ויס, כי התכנית מדברת על הכללת אמצעי הגנה וביטחון סייבר בכל תכנית של הממשל משלביה הראשונים. העדיפויות הראשונות במעלה של תכנית הסייבר הממלכתית הן: אבטחת רשתות המחשבים של ממשלת ארה"ב, הכנסת טכנולוגיות חדשות, אבטחת הרשתות של התשתיות הקריטיות והתוויית כללי התנהגות הנוגעים לשמירה על ביטחון סייבר.

לדברי DEFENSE ONE הדגיש רוב ג'ויס, כי הממשל של הנשיא טראמפ מתכנן להתוות אסטרטגיה "שתרתיע אויבים כמו טרוריסטים או מדינות עוינות מפני תקיפות סייבר של מטרות אמריקניות. כדי להשיג מטרות אלו", אמר מתאם הסייבר של הבית הלבן, "נקשיח את אמצעי הגנת הסייבר, נאבטח את התשתיות, ואם נותקף, נתקוף חזרה".  לדבריו, בתחום הסייבר יש חשיבות רבה לגורם ההרתעה, וכדי להשיגה "יש לפתח מענה מיידי וגמיש, מותאם לאיומים ולתקיפות מזיקות". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית